Digital Sales Operations Manager (Rtc Channel)

HEINEKEN VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Tân Bình, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Job Purpose
To drive digital sales platforms (including telesales) and customer engagement to drive for eBiz growth by aligning digital strategies with BU execution, integrating digital tools including B2B & Telesales, and ensuring consistent, impactful customer experiences across all touchpoints.
Measures of success:
Business performance in overall:
- Active customers (Active Selling Outlet) by touchpoint & churn rate % (outlet)
- eVol/eGMV of Digital Touchpoints (B2B, Telesales)
- Digital Coverage (B2B & Telesales)
Campaign/program performance:
- ROI of the campaign/program by assigned BU
- Value growth of the campaign (Rep Of Sales/numeric distribution...)
Key Stakeholders: Digital Sales | Sales | Trade | Distributor | Contact Center
Key Accountabilities
Customer Onboarding, Acquisition & Retention
- Coordinate with sales to select the right outlet digital platform on boarding.
- Drive customer acquisition, training, and retention through active customers/sales engagement.
- Continuously capture and address customer pain points actively work with Telesales, Digital Sales, Sales, and VOC teams to improve customers’ satisfaction
Digital Sales Performance Management
- Track eB2B, eB2C, and Telesales performance to identify growth opportunities both revenue & volume.
- Lead regular review cadences with key stakeholders on key KPIs (sales volume, coverage, ASO…) for quick action.
Campaigns, Action Plans & Stakeholder Alignment
- Coordinate closely with Telesales Supervisors and Outbound Managers to solve the issues and improve performance digital sales
- Support segmentation and proper utilization of digital touchpoints (B2B, Telesales, traditional order conversion).
- Tailor omni- channel plan to BU needs and align stakeholders including HO functions.
- Conduct daily market observation and use Digital Sales and eB2C data to generate insights, design targeted campaigns, and propose actionable plans.
Program Deployment & Execution
- Manage deployment in non- B2B segments, ensuring smooth rollout and operational readiness.
- Oversee execution of Digital Sales, eB2C, and Telesales programs in- market.
- Coordinate with regional DDTs, SS SubDist, distributors, and sub- distributors to ensure high- quality service in processing digital orders, fostering digital tools adoption and stickiness.
*Note: By clicking the "Submit Application" button, you agree to allow HVN to collect and process your personal data in accordance with HVN’s Personal Data Protection Policy, which is publicly available on HVN’s official website.Visit https://heineken- vietnam.com.vn/en/privacy- center/ for more information.

Quyền lợi

KPI Bonus
18 days of annual leave
Private health insurance for employee and dependents

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-12 19:00:04

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
07/12/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Trưởng Phòng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Tân Bình, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Digital Sales Operations Manager (Rtc Channel) - Mã tin đăng: 5327586. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

HEINEKEN VIETNAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Sales operations manager tại tỉnh/thành