Windows Server Technical Support Engineer (Fresher Welcome)

CÔNG TY TNHH ITECHWX
Mức lương
20 - 30 triệu
Địa điểm làm việc
Bình Thạnh, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Không yêu cầu
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Responsibilities include:
Specific measurements include achieving the CPE team goals, time to resolution or escalation, enabling a response time similar to competitors; maintaining technical skills through completion of ongoing readiness and platform training; and, in general participating in the creation of future support capabilities for the cloud.
The support engineer is responsible for support delivery, providing technical support to Azure and Windows Server customers by resolving escalated, complex technical customer issues on the Azure or Windows Server platform and delivering technical support against CPE and workflow efficiency targets; to identify required tools, cloud access, training, processes or capabilities to assess customer issues in less than 15 minutes; and to keep escalations to PG operations below 10% of the volume. the Escalation Engineer will need to closely collaborate with PG engineering and operations, and other CTS engineers.
The support engineer is a critical role in the implementation of Azure platform or Windows support capabilities which include working with the PG to implement asks; identify technology, and/or process readiness needs, and work with training PMs and tech leads to ensure support team readiness; develop relationships with and engage with technology- specific depth queues for customer incident resolution when required.

Yêu cầu công việc

Yêu Cầu Công Việc
Requirements:
SOFT SKILLS

Passion for technology and customer support
Only work via email
Strong communications skills – Excellent spoken and written English communication skills
Understanding of cloud vs. on premise computing.
Leadership- handle technically challenging and politically hot customer situations
Logical and Critical thinking
Cross- team collaboration
Demonstrable troubleshooting skills
Effective, polished interaction with customer to gather information

TECHNICAL SKILLS
Operating System/Virtualization
Knowledge of one or two of the following domains: Windows Server Operating System/Virtualization, Networking, Azure Platform, Storage.
– Familiarity with OS Internals concepts (Windows, Linux, etc), Storage, Active Directory and Security
– Understanding of Virtualization concepts and virtual system administration
– Experience with VM configuration and administration
Networking
– Familiarity with networking tools (ping, tracert, tracemon, wire shark, etc.)
– Familiarity with networking concepts including VIPs, NAT, DNS
– Understanding of load balancing, geo- redundancy, CDN and VPN technologies preferred
LANGUAGE SKILLS
– English (read and write and speaking fluently)

Quyền lợi

- Laptop
- Phụ cấp
- Chế độ bảo hiểm
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-01-16 14:15:20

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Windows Server Technical Support Engineer (Fresher Welcome) - Mã tin đăng: 4008999. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: Tầng 12, Opal Tower, 92 Nguyễn Hữu Cảnh, Quận Bình Thạnh, TP. HCM

Thông tin chung

Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Không yêu cầu
Trình độ yêu cầu
Trung cấp - Nghề
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
08/03/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây