Trade Marketing Assistant Manager

CÔNG TY TNHH UNITED INTERNATIONAL PHARMA
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 7 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Trade Marketing Assistant Manager will be responsible for supporting the execution of trade marketing strategies to enhance the brand presence, drive sales, and improve the overall effectiveness of promotional activities in the pharmaceutical market. This role involves close collaboration with the sales, marketing, and product teams to ensure alignment and successful implementation of trade marketing initiatives.
This position reports to the Trade Marketing Head.
KEY RESPONSIBILITIES:

Be accountable for achieving specific sales objective.
Forecast and follow up sales.
Ensure that sales and profitability objectives are met.
Support and execute the marketing strategy for retailers, key accounts and merchandising agencies.
Work together with Marketing for effective Trade marketing programs.
Conduct regular field operational sales audits to determine where salesmen are having difficulties so these can worked out.
Develop and regularly update promotion programs in coordination with Trade Marketing/Marketing and Sales merchandising guidelines for new and existing products.
Supervises the activities related to promotional strategies.
Execute for trade program through all channels.
Audit execution of all trade programs.
Collect data from sales team: customer’s feedback, current market and competition evolution and quickly transmit information to superior or relevant function for reacting with the changing market conditions and customer demand.
Direct the flow of information for sales activities and transactions (leads, billings, orders, contracts) and evaluate data to endure territory goals are met.
Propose effective programs for trade channels.
Make reports/Itineraries in monthly, quarterly, yearly as requested.
Analyze distributor’s performance and make proposal for improvements.

Yêu cầu công việc

A team player with strong inter- personal skills. “Can do” attitude.
University degree, with marketing specialization is an advantage.
Strong experience in Developing and implementing a strategy for all products in category.
Good communication and written English skills.
A minimum of 7 years of experience in Trade Marketing / Category Management experience with an FMCG/ Pharmaceutical company.
Some of skills: concept development, consumer understanding & market research, packaging development, consumer promotion.

Quyền lợi

- Laptop
- Nghỉ phép năm
- Công tác phí
- Phụ cấp
- Tăng lương
- Chăm sóc sức khỏe
- Đồng phục
- Chế độ bảo hiểm
- Đào tạo
- Du Lịch

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-05-21 18:20:05

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Trade Marketing Assistant Manager - Mã tin đăng: 4374246. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: Số 16 VSIP II,đường số 7,KCN Việt Nam-Singapore II KLH CN-DV-ĐT Bình Dương,P. Hòa Phú,Tp.Thủ Dầu Một Bình Dương 0

Thông tin chung

Ngành nghề
Marketing - PR
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 7 năm
Trình độ yêu cầu
Đại Học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
06/06/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây