Technical Support Engineer

CÔNG TY CỔ PHẦN SAVVYCOM
Mức lương
900 - 1400 usd
Địa điểm làm việc
Bình Thạnh, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
0 - 1 năm kinh nghiệm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

- The support engineer is responsible for support delivery, providing technical support to azure customers by resolving escalated, complex technical customer issues on the azure platform and delivering azure technical support against cpe and workflow efficiency targets; to identify required tools, cloud access, training, processes or capabilities to assess customer issues in less than 15 minutes; and to keep escalations to pg operations below 10% of the volume. the SE will need to closely collaborate with PG engineering and operations, and other cts engineers.
- Specific measurements include achieving the cpe team goals, time to resolution or escalation, enabling a response time like competitors; maintaining technical skills through completion of ongoing readiness and platform training; and, in general participating in the creation of future Microsoft support capabilities for the cloud.
- The position requires a 24*7 shift, which means accepting the position will allow you to work overnight shifts in the future. The candidates need to be able to accept a 24/7 shift schedule, in the initial stage, they will start working from 1pm to 10pm Vietnam time
- The support engineer is a critical role in the implementation of azure platform support capabilities which include working with the pg and azure supportability pms to implement asks; identify technology, and/or process readiness needs, and work with training pms and tech leads to ensure support team readiness; develop relationships with and engage with technology- specific depth queues for customer incident resolution when required.

Yêu cầu công việc

* Requirements:
- Have at lease 3 months of experience Soft skills:
- Logical and Critical thinking
- Passion for technology and customer support
- Cross- team collaboration
- Strong communications skills – Excellent spoken and written English communication skills
- Effective, polished interaction with customer to gather information
- Leadership- handle technically challenging and politically hot customer situations
- Demonstrable troubleshooting skills
- Understanding of cloud vs. on premise computing.
* Technical Skills:
Networking
- Understanding or experience of Azure Networking product is a plus
- Familiarity with networking concepts including VIPs, NAT, DNS, TCP/IP
- Having Azure or other public cloud experience for over 2 years is a plus.
- Familiarity with networking tools (ping, tracert, tracemon, wireshark, etc.) • Understanding of load balancing, geo- redundancy, CDN and VPN technologies preferred

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-03-25 16:10:44

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Technical Support Engineer - Mã tin đăng: 4216470. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: Tầng 12 Tòa nhà Việt Á, Phố Duy Tân, P.Dịch Vọng Hậu, Q.Cầu Giấy

Thông tin chung

Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
0 - 1 năm kinh nghiệm
Trình độ yêu cầu
Cử nhân
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên toàn thời gian
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
18/04/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây