Service Assistant

CÔNG TY TNHH ISHIDA VIỆT NAM
Mức lương
10 - 16 triệu
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
OccupationalExperienceRequirements, 12
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Position Purpose:- Support all projects of the Service Department.- Respond proactively to customer needs and ensure high levels of customer satisfaction through excellent service.Job responsibilities:Order Management:- Process and follow up on all orders as required.- Update customers on production status and delivery schedules.- Prepare monthly and annual work reports.- Understand the full process of purchasing- selling- transferring- borrowing- returning spare parts.Customer Service:- Receive all inquiries from customers and cooperate with Service Department to take action.- Report troubleshooting cases to Service Center of mother company in Japan.- Handle requests from emails, Zalo groups, and MS Teams.- Maintain professionalism when handling complaints or dealing with customers.Document Creation & Control:- Prepare quotations, contracts, purchase orders, and other documents assigned by the Service Department.- Organize, maintain, and archive all project- related documents systematically.- Draft professional emails in English and Vietnamese.- Manage multi- source data and apply data management analysis in work.Accounts Payable Management:- Monitor accounts payable to ensure timely payments and discuss payment terms with supervisors.Stock Inventory:- Balance inventory levels and place monthly orders for parts.- Participate in stock control and management, and prepare monthly inventory reports.- Monitor critical spare parts and forecast needs.- Support reviewing inventory discrepancies.Others:​- Cooperate with Service department and related departments properly & timely with a focus on customer satisfaction.- Visit customers with the Service Department and provide translation support when needed.- Assist the Sales and Engineering Departments in preparing events and exhibitions.- Support engineers scheduling with customers who have service contracts or yearly calibration.- Perform other tasks as requested.

Yêu cầu công việc

- Excellent organizational skills with the ability to manage multiple projects simultaneously.
- Willingness to work overtime when required.
- Proficient in either English. Japanese is a plus.
- From 23 to 30 years old.
- Prefer candidates with basic knowledge of industrial food machinery, ability to read and understand a little about technical documents, strong deadline management, ability to work independently or in teams, and interest in applying AI technology in work processes.
- Good computer skills, including MS Word, Excel, and PowerPoint.
- Proficient in data management skills on Excel or other tools.
- Have experience working with detail- oriented office work.
- Bachelor’s degree in Economics, Business Administration, Commerce, or related fields.
- CV must be in English and include expected salary.
- At least 1 year working in the same position.
- Good business manners and a strong work ethic.

Quyền lợi

- Up to 14 paid leave days.
- Annual health check- up and health insurance packages.
- Annual salary review, bonus reviews twice a year.
- Company trip, team building & other company events.
- Working time: Monday to Friday.
- Professional and international working environment.
- Soft skills and professional development training.
- Long- term rewards for more than 5 years of employment.
- Special event benefits: marriage, birth, gifts on Lunar New Year & Women&039;s Day, etc.
- Attractive and competitive salary range (basic salary & allowances).
- Full benefits & SHUI in accordance with Labor Code.

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-30 01:05:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
16/12/2025
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
OccupationalExperienceRequirements, 12
Số lượng cần tuyển
2
Ngành nghề
Thư ký - Trợ lý
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Service Assistant - Mã tin đăng: 5426048. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH ISHIDA VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Service assistant tại tỉnh/thành