Senior Manager, Key Account (KAM)

DHL SUPPLY CHAIN
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Tân Bình, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

About DHL Supply Chain
DHL Supply Chain, part of the EUR 56.6bn DPDHL Group, is the world’s leading contract logistics provider. Combining value- added and management services with traditional fulfilment and distribution, our customized, integrated logistics solutions drive efficiency, improve quality and create competitive advantage.
DHL Supply Chain offers specialist, proven expertise within the Automotive, Consumer, Chemicals, Energy, Engineering & Manufacturing, Life Sciences & Healthcare, Retail and Technology sectors. As today’s global markets grow, our innovative logistics solutions are ready to help.
Key Accountabilities
- Diligently coordinates DSC internal commercial process related to his/her accounts, e.g., O2D, Renewals, BCA process, etc.- Ensures timely and accurate data entry into systems and tools required for above processes, e.g., Salesforce.com.
- Builds extensive coach network in customer’s organization, gains access to decision makers and spreads the word on the value we have delivered
- Trusts Operations to deliver the KPIs, but tracks performance and jumps in when customer satisfaction is at risk; escalates decisively if and when required
- Champions the overall Customer Centricity agenda to drive actions that go beyond just responding to CXM
- Knows commercial agreement inside out and fully understands DSC’s and customer’s duties & rights. Leads related commercial negotiations (e.g., rate increase) based on internally aligned positions
- Drives Net Growth by winning additional and retaining existing business from the customer; increasing our share of wallet
Towards Customer
- Drives Net Growth by winning additional and retaining existing business from the customer; increase share of wallet
- Ensures customer is billed accurately, completely, and on time for the consumed services; follows up with customer for outstanding payments
- Manages customer relationship during operational crises and other escalations
- Establishes communication matrix with customer and upholds discipline to ensure clarity and effectiveness of communication
- Is the customer’s main point of contact for topics of strategic and tactical relevance, especially for commercial, but also for important operations matters
- Knows commercial agreement inside out and fully understands DSC’s and customer’s duties & rights. Leads related commercial negotiations (e.g., rate increase) based on internally aligned positions
- Introduces relevant innovation, products and capabilities to customer and builds commitment of customer to (co- )invest.
- Excites customer for regular and numerous participation in the CXM survey and agrees mutual action plans that address their feedback
- Schedules, prepares and conducts regular leadership meetings with customer (e.g., QBR/QBP)
- Champions overall Customer Centricity agenda to drive actions that go beyond responding to CXM
- Builds extensive coach network in customer’s organization, gains access to decision makers and spreads the word on the value we have delivered

Quyền lợi

Attractive remuneration package
Professional, dynamic working environment
Corporate E- Learning, training opportunities

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-17 00:50:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
06/01/2026
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Trưởng Phòng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Quan hệ đối ngoại
Khu vực
Tân Bình, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Senior Manager, Key Account (KAM) - Mã tin đăng: 5454673. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

DHL SUPPLY CHAIN

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Kho 01 ICD, Tân cảng Sóng Thần, Thị xã Thuận An, Bình Dương, Việt Nam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây