Quality Manager

BẢO MẬT
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Bình Dương
Kinh nghiệm yêu cầu
7 - 10 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Inspection and Monitoring:
· Ensure product quality and process assurance, including Advanced Product Quality Planning and implementation.
· Ensure all inspections and tests meet established standards and schedules.
· Supervise and audit IQC, IPQC, and OQC processes. (IQA, IPQA, OQA)
· Review and approve first article inspection reports and product evaluations.
Customer Management:
· Support customer- specific quality audits and requirements.
· Ensure all outgoing 8D reports are professional and submitted timely to customers
· Collaborate with customers to address quality- related issues and implement solutions.
· Manage customer quality windows, KPIs addressing issues promptly and effectively.
Analysis and Continuous Improvement:
· Perform root cause analysis and implement CAPA for non- conforming materials/products.
· Drive continuous improvement initiatives using Six Sigma methodologies.
· Conduct regular audits of production lines to ensure compliance with quality requirements.
· Lead cross- functional teams in effective root cause analysis using tools such as DMAIC, 5Whys, etc.
Leadership and Training:
· Train and mentor quality team members to enhance technical expertise.
· Strong mentoring and people management across each quality function unit.
· Promote a culture of quality, accountability, and continuous improvement within the organization
Strategic Planning and KPI Management:
· Identify and achieve targets for KPI & COQ yearly and keep track of performance regularly.
· Ensure product quality from design stage to mass production, providing feedback on design, safety, and manufacturability.
· Develop technical expertise in PCBA manufacturing processes, including soldering, assembly, and testing.
· Develop Capex and headcount planning to support business growth.
· Responsible for strategic planning, development, training, execution, monitoring, and reporting of product- specific quality assurance and continuous improvement processes..
Cross- Department Collaboration:
· Act as the focal person to manage conflicts between Quality and other departments.
· Facilitate internal coordination to ensure alignment of quality objectives across departments.
· Support cross- functional teams during internal quality system audits.

Yêu cầu công việc

Qualifications and Experience:
· Proficiency in Microsoft Office and quality management software.
· Minimum of 7 years of experience in PCBA product quality management.
· Experience with quality tools such as FMEA, SPC, MSA, and CAPA processes.
· Excellent communication skills in English (Mandarin is an advantage).
· Bachelor’s degree in Mechatronics, Mechanics, Electronics, or Quality Management.
· Strong knowledge of ISO 9001:2015, IPC- A- 610 standards, and Six Sigma methodologies.
· Proficiency in Minitab or other statistical software for quality analysis.
· Familiar with box build manufacturing and product- specific quality requirements
Competencies:
· Analytical and problem- solving expertise, with a proactive approach to challenges.
· Ability to lead cross- functional teams and drive product quality initiatives.
· Strong leadership and team management skills.
· Strong decision- making skills and ability to manage crises efficiently.
· Self- motivated, assertive, and demonstrates integrity.
· Quick learner, collaborative, and innovative mindset.
Additional Requirements:
· Experience with Lean manufacturing and Kaizen methodologies to improve product and process efficiency.
· Hands- on experience with PCBA processes, including SMT, soldering, and assembly, with a focus on product quality control.
Willingness to travel for customer meetings, and corporate engagements.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Xe đưa đón, Du lịch nước ngoài, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-17 18:20:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
14/11/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
7 - 10 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
QA-QC/ Thẩm định/ Giám định
Khu vực
Bình Dương
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Quality Manager - Mã tin đăng: 5202033. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

BẢO MẬT

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây