Nhân Viên Thu Hút Nhân Tài

CÔNG TY TNHH AEON VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hải Phòng
Kinh nghiệm yêu cầu
OccupationalExperienceRequirements, 12
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Perform daily administrative tasks for Store’s smooth HR operations in term of training, recruitment, HR management & Reports

Recruitment activity
- Follow up with filled vacancy to ensure the selected candidate to meet company’s needs, resolve issues with Hiring Manager on staffing actions.
- Define job accountabilities and requirements of vacancies, make necessary adjustments to the description and expectation to fill in the positions.
- Coordinate with Hiring Manager to understand the scope, responsibilities and requirements of positions to be filled.
- Identify appropriate channels for sourcing potential candidates, take initiatives for attracting and retaining talents.
- Prepare recruitment reports weekly/ monthly
- Manage existing candidate database to exploit for future positions.
- Create strong network within company, vocational centers and universities, in social channels to maximize the chances.
- Stay up- to- date with industry trends
- Maintain a good relationship with candidates for future and/or unexpected hiring need
- Implement recruiting process: phone screening, interviews, reference check, offer…
- Conduct exit interview and analyse the reasons of resignation.
- Manage applicant information in recruitment database in proper manner.
Training activities
- Receive training request from Line Manager(s) and work with them to develop materials for training.
- Be in charge of new staff orientation program.
- Prepare logistics for training (book room & projector, send invitation, check attendance, make training report etc.) & conduct training.
- Train promoters on Store rules.
Employee Relation & Performance
- Coordinate with universities, events in relation to targeted hires.
- Support Management Trainee program to attract the most potential candidates.
- Participate in Branding activities through social media channels.
HR management & Reports
- Identify potential staff for succession planning purposes.
- Collect new staff’s information and process hiring step on the system.
- Ensure General Staff’s attendance and attire.
- Check information and provide report when necessary.
- Take photo for new staff (including Promoter) and proceed employee magnet card printing.
- Manage all store staff & Promoters personal and job information.
Rules and Regulations
- Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
- Check, monitor, remind and guide General staff to follow the rules and regulations.
Other duties
- Support other departments as necessary.
Other duties
- Other tasks or responsibilities as assigned by HR Deputy Manager, HR Manager, Store Manager

Yêu cầu công việc

1- 3 year related experience in HR
Be able to work at shift & on Public holidays.
University/ College degree
=> Kỹ năng ưu tiên
Computer literate (Word, Excel, Power point).
Good communication and problem solving skill.
Customer focused.
Self- disciplined with ability to work independently.
Good command of English (verbal and written) is a plus.
Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus.

Quyền lợi

Premium Healthcare
Meal allowance
Full salary social insurance
Training and learning development
13- month salary
Staff purchase
Transportation allowance
13 days annual leaves
Performance bonus
Many opportunities for development (transfer, promotion)

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-22 00:35:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
20/02/2026
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
OccupationalExperienceRequirements, 12
Số lượng cần tuyển
1
Ngành nghề
Ngân hàng/ Tài Chính
Khu vực
Hải Phòng
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Nhân Viên Thu Hút Nhân Tài - Mã tin đăng: 5462640. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH AEON VIỆT NAM

Quy mô: 500 - 1000
Trụ sở: Số 30 Bờ Bao Tân Thắng, Phường Sơn Kỳ, Quận Tân Phú, Thành phố Hồ Chí Minh.

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Thu hút nhân tài tại tỉnh/thành