Marketing Manager - Group Brand

AMWAY VIETNAM CO. LTD
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

PURPOSE:
Manage to develop and execute marketing strategies for all Amway brands (Artistry, Nutrilite, BodyKey, Durables, Homecare, and Personal Care), build power brands, and integrate with sales strategies to achieve or exceed annual sales, brand awareness, and net favorability targets.
KEY RESPONSIBILITIES:
Strategic Planning & Budgeting
- Monitor, analyze, and evaluate market trends, consumer behaviors, and competitor activities to identify opportunities for growth.
- Develop annual marketing strategies and budgets aligned with overall business objectives.
- Formulate and adjust multi- year marketing plans to ensure sustainable and strong sales performance.
Brand Management & Marketing Execution
- Support brand awareness and favorability through spokesperson engagements, sponsorships, and expert speaker programs.
- Plan and execute integrated marketing programs—covering CRM, loyalty programs, sampling, sponsorships, promotions, advertising campaigns, and media activities—to strengthen brand equity and drive sales.
- Set and manage product pricing in alignment with business and brand strategies.
- Define and develop clear brand positioning, key claims, and messaging frameworks.
- Leverage regional best practices and initiatives to enhance brand experiences, retailing programs, and physical brand presence.
- Collaborate closely with cross- functional teams (e.g., Technical Regulatory, Product Management, Manufacturing) to ensure seamless planning and execution of new product launches.
- Lead the development and implementation of brand and category strategies, including product portfolio planning, new product launches, and discontinuation of underperforming SKUs.
Business Growth & Financial Performance
- Prepare sales forecasts and marketing budgets, ensuring efficient cost control and budget management.
- Allocate marketing resources effectively and plan advertising activities to maximize ROI.
- Monitor performance and adapt plans to optimize sales and profitability of key brands.
Product & Market Performance Management
- Monitor, analyze, and evaluate product performance, customer insights, and feedback to drive continuous improvement.
- Identify opportunities for product enhancement and coordinate with relevant teams to implement changes that meet distributor and consumer needs.
- Strengthen brand image and corporate reputation through proactive change management and consumer- centric initiatives.
Training & Distributor Engagement
- Collaborate with the Training team to design, develop, and monitor training programs and workshops aimed at enhancing distributor brand knowledge and engagement.
People Management & Development
- Lead and manage the marketing team to ensure high performance, engagement, and professional growth.
- Build and implement development plans to strengthen workforce capability and develop a strong talent pipeline for future leadership roles.

Quyền lợi

Personal Development and Career Advancement
Premium Healthcare Insurance for Employee & Family member(s)
13th Month + Annual Performance Bonus

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-09 03:30:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
15/11/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Trưởng Phòng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Marketing Manager - Group Brand - Mã tin đăng: 5353530. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

AMWAY VIETNAM CO. LTD

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây