Key Account Manager - Modern Trade

UNILEVER VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Modern Trade is a strategic department in Customer Development function. We ensure that Customer plans fit with channel/customer and shoppers’ needs in order to maximize benefit for Unilever and our customers.
The Key Account Manager develops and executes joint business plan with assigned customers. He/she is responsible for the achievement of turn over target, the P&L of the assigned categories and the engagement of Unilever cross- functions with such customer group.
Customer Strategy and Business Plan
• Develop and guides implementation of customer events.
• Works in close collaboration with CSP Managers for the category input, and with customer marketing for the customer/channel plan.
• Develop in- store communication activation for channel/customer initiatives.
• Provide clear objectives and deliverables for the field team, under responsibility of Field Operation Team.
• Work out a Target Group Management strategic plan for existing businesses.
• Develop and implement a promotional plan with clear roles and objectives of how to drive promotional sales in C&C linked to OPSO program.
• Develop and execute a market development plan for Target Groups other than big traders in close collaboration with Customer Marketing.
• In charge of in- store extra visibility/highlight display, not execution.
• Develop relationship with customers.
• Manage the customer P&L for the customer and by categories, counterparts and budget planning.
• Generate insights for the assigned customer/channels (store layout, traffic).
• Work out a joint customer business plan for his/her respective customer. Lead and execute Joint Business Planning according to the global standards together with the customer.
• Implement Customer audit.
• Develop, implement and execute a Cell Approach plan in close collaboration with the customer, Category managers and BUD’s.
Negotiation
• Close the deal with the Customer by negotiating the trade terms, trade funding, and counterparts according to the UL strategy on his/her customers.
• Manage overall levels of Customer investments for his/her customers.
• Monitor Customer Performance by tracking customer contribution and market share for major categories.
Play active ambassador role
• Act as active ambassador of Unilever at the customer and of the customer at Unilever.
• Participate actively to the account managers meetings, looking at the best solution for the business even if not in line for his/her customer.

Quyền lợi

Hybrid working model, Company shuttle, Free lunch provided
Premium healthcare insurance for yourself and family
monthly, yearly, allowance, 13th- month bonus

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-04 01:15:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
26/11/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Quan hệ đối ngoại
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Key Account Manager - Modern Trade - Mã tin đăng: 5308873. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

UNILEVER VIETNAM

Quy mô: 500 - 1000
Trụ sở: 156 Nguyen Luong Bang Avenue, Tan Phu Ward, Dist 7, HCMC

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây