KEY ACCOUNT MANAGER (FMCG)

NAVIGOS SEARCH
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

• Lead the Customer Audit process to monitor compliance, effectiveness, and partnership quality.
• Develop and execute Joint Business Plans (JBP) aligned with global standards, ensuring shared growth objectives between the company and each customer.
• Create and execute an integrated promotional strategy that defines clear objectives, roles, and performance metrics in alignment with the OPSO program.
• Formulate a Target Group Management strategy to strengthen engagement and performance within existing business segments.
• Monitor customer performance by analyzing contribution margins, sales trends, and market share across major categories.
• Manage in- store visibility programs and display highlights (planning and coordination, not physical execution).
• Design and implement market development initiatives targeting emerging customer groups beyond major trade partners, in close coordination with the Customer Marketing team.
• Oversee the customer P&L, ensuring profitability across categories, key accounts, and budget allocations.
• Manage and optimize customer investment budgets to maximize ROI.
• Develop and deliver in- store activation and communication plans to enhance customer and shopper engagement.
• Define clear deliverables and KPIs for the Field Operations team to ensure excellence in execution.
• Lead the Cell Approach planning process, working collaboratively with customers, category managers, and business unit directors to drive customer- centric execution.
• Lead commercial negotiations with customers, including trade terms, investment planning, and funding allocation, aligned with company strategies and profitability goals.
• Partner with Category Strategy & Planning Managers for category- level input and align customer/channel initiatives with Customer Marketing.
• Generate and leverage shopper and store insights (e.g., layout, traffic flow) to improve customer experience and sales conversion.
• Serve as an active ambassador for both Unilever and the customer, maintaining transparent, collaborative relationships that drive mutual growth.
• Build and nurture long- term strategic partnerships with assigned customers.
• Actively participate in account management forums and cross- functional meetings, contributing to business- wide decisions that enhance overall customer and company success—even beyond one’s direct portfolio.
• Conceptualize and guide the implementation of customer events, ensuring consistency with brand and business objectives.

Quyền lợi

Performance Bonus

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-11 09:00:05

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
27/10/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Trưởng Phòng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Quan hệ đối ngoại
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin KEY ACCOUNT MANAGER (FMCG) - Mã tin đăng: 5323052. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

NAVIGOS SEARCH

Quy mô: 100 - 200
Trụ sở: 7th Floor V-Building 125 -127 Ba Trieu Street, Hai Ba Trung District, Hanoi, Vietnam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây