COMPANY INTRODUCTION
Địa điểm
Hồ Chí Minh
UOB Việt Nam cung cấp dịch vụ tài chính cá nhân và doanh nghiệp cho cả khách hàng Việt Nam và nước ngoài. Nhằm thực hiện cam kết lâu dài trong việc mang dịch vụ và giải pháp tài chính tốt nhất tới khách hàng trong toàn quốc, chi nhánh ngân hàng UOB tại Hà Nội (chi nhánh đầu tiên bên ngoài trụ sở chính tại TP. HCM) được khai trương vào tháng 6/2019. Với việc mở rộng ra khu vực phía Bắc, cùng với mạng lưới liên kết xuyên suốt của UOB trong khu vực, chúng tôi có được lợi thế tốt nhất để kết nối các khách hàng của mình với những cơ hội kinh doanh tại Việt Nam, cũng như hỗ trợ các doanh nghiệp Việt Nam nắm bắt những cơ hội kinh doanh tại thị trường ASEAN và xa hơn nữa.
Ngân hàng UOB là một ngân hàng hàng đầu tại châu Á với mạng lưới toàn cầu gồm hơn 500 văn phòng tại 19 quốc gia và vùng lãnh thổ thuộc Châu Á – Thái Bình Dương, Châu Âu và Bắc Mỹ. Tại châu Á, UOB đặt trụ sở chính tại Singapore, đồng thời hoạt động thông qua các ngân hàng con tại Trung Quốc, Indonesia, Malaysia, Thái Lan và Việt Nam, cũng như các chi nhánh và văn phòng đại diện khác trong khu vực.
UOB gắn bó với thị trường Việt Nam từ năm 1993. Chúng tôi khởi đầu với một văn phòng đại diện chỉ có ba người, và hai năm sau, trở thành ngân hàng Singapore đầu tiên thành lập văn phòng chi nhánh tại TP. HCM. Ngày 6/8/2018, chúng tôi ghi dấu mốc tiếp theo với việc chính thức thành lập Ngân hàng UOB Việt Nam (UOB Việt Nam) và mở ra một chương mới trong lịch sử của UOB tại Việt Nam. Với đội ngũ hơn 500 nhân viên, UOB Việt Nam là ngân hàng con thứ năm của tập đoàn UOB tại châu Á, thể hiện niềm tin của tập đoàn UOB vào triển vọng thị trường Việt Nam.
Remittance Officer (Outsourcing)
Địa điểm
Hồ Chí Minh
JOB DESCRIPTION
About UOB
United Overseas Bank Limited (UOB) is a leading bank in Asia with a global network of more than 500 branches and offices in 19 countries and territories in Asia Pacific, Europe and North America. In Asia, we operate through our head office in Singapore and banking subsidiaries in China, Indonesia, Malaysia and Thailand, as well as branches and offices. Our history spans more than 80 years. Over this time, we have been guided by our values – Honorable, Enterprising, United and Committed. This means we always strive to do what is right, build for the future, work as one team and pursue long- term success. It is how we work, consistently, be it towards the company, our colleagues or our customers.
Job Description
Aboutthe Department
TheTechnology and Operations function is comprised of five teams of specialistswith distinct capabilities: business partnership, technology, operations, riskgovernance and planning support and services. We work closely together toharness the power of technology to support our physical and digital bankingservices and operations. This includes developing, centralising andstandardising technology systems as well as banking operations in Singapore andoverseas branches.
Overviewof Role
The candidate is responsible for receiving, processing and posting of inward remittances to ensure timely and accurate crediting into customers’ accounts.
Job Responsibilities:
• In charge of other daily operational tasks: End of day/ Suspense GL/ Nostro reconciliation & investigation.
• Verify customers’ particulars before posting funds into their accounts.
• Process FC and local currency transfers within the bank’s established policies, procedures and systems.
• Receive all types of inward foreign currency (FC) and local currency transfers.
• Investigate discrepancies in customer account details provided by correspondent banks or customers.
• Investigate and settle any pending or discrepancy items from Nostro/ Sundry/ Suspense GL account timely.
• Perform other duties as assigned by superior.
• Handle internal/external customers’ enquiries & complaints on daily works.
REQUIREMENTS
Job Requirements:
• Self motivated, proactive and service oriented
• Strong interpersonal skills
• Team player
• Bachelor’s degree/University degree or equivalent experience
• Good communication skill
• Customer- oriented, detailed- minded and meticulous
• Able to work under pressure
• Good command of English language
• Proficient in MS Office applications especially Excel
Additional Requirements
Be a Part of the UOB Family
UOB is an equal opportunity employer. UOB does not discriminate on the basis of a candidate&039;s age, race, gender, color, religion, sexual orientation, physical or mental disability, or other non- merit factors. All employment decisions at UOB are based on business needs, job requirements and qualifications. If you require any assistance or accommodations to be made for the recruitment process, please inform us when you submit your online application.
Apply now and make a Difference
BENEFITS
• PaidLeave: TenurePolicy (Long- service award); Annual Paid
• HealthcarePlan: HealthcareInsurance Policy; Annual Health Check- Up Program
• Bonus: AnnualSalary Review; Performance Bonus
HOW TO APPLY
Note: Only selected candidates will be contacted (via email). Make sure that your email and Spam/ Promotions box are checked regularly so that you will not miss any notifications from us.
Deadline: 23:59 30/11/2025
Submit your application via the APPLY NOW button below.
APPLY NOW