COMPANY INTRODUCTION
Địa điểm
Hồ Chí Minh
Vinh Hoan Corporation is the leading fish producer and exporter in Vietnam with more than 25 years in the industry. We own a fully integrated system from hatchery, farming, processing, and export. At Vinh Hoan, sales are not only selling fish in boxes but also customizing product specification to provide creative culinary and distribution solutions for our diverse customer portfolio. We strive to bring our customers truly innovative, high- quality products that are affordable, healthy, and yet delicious. We are looking for a new Sales Associate member to join our sales team. Company size: over 9.000 employees
Tập đoàn Vĩnh Hoàn là chuỗi các công ty chuyên về nuôi trồng, chế biến- xuất khẩu cá tra và các mặt hàng giá trị gia tăng từ cá tra hàng đầu thế giới. Với quy trình sản xuất khép kín từ khâu ươm giống, nuôi cá thịt đến chế biến và xuất khẩu thành phẩm đi khắp thị trường các nước trên thế giới. Tập đoàn chúng tôi gồm công ty mẹ ở Đồng Tháp và 9 Công ty con/ Công ty liên kết trong và ngoài nước. Quy mô: hơn 10.000 nhân viên.
Nhân viên kinh doanh quốc tế
Địa điểm
Hồ Chí Minh
JOB DESCRIPTION
- Offerproducts to customers based on their requirements;
- Guideand arrange factory tours and audits for customers;
- Followup with the transaction until products are delivered, received, and paid;
- Participatein weekly sales meetings to review and discuss challenges and achievementsduring the week;
- Bea coordinator and translator between customers and factory;
- Tolearn about our first- grade and processing capabilities, in addition tobecoming familiar with our vast portfolio products. You will spend time training withvarious departments to learn about and support our export operations. After this initial training period, you willsupport the sales team manage the day- to- day operations of key- accounts, andwill also be given the opportunity to find new customers within a definedterritory/channel;
- Traveloverseas to participate in international exhibitions; visit prospects andcustomers; and maintain existing customer relationships;
- Oncereceive customers’ complaints, convey to Quality Management Department andco- ordinate to reply and solve the complaints;
- Proactively provide comments and feedback to improveworkflow and communication among colleagues and departments.
- Negotiateprice and other sales terms;
- Replyto customers’ inquiries via emails and phone calls;
- Incoordination with marketing staff, prepare and attend exhibitions (if any) andtrade shows;
- Presentnew products, their benefits and applications to meet customers’ demands;
REQUIREMENTS
- Good verbal and written communications skills in English (studyabroad is preferred);
- Work experience in sales or marketing B2B in Wellness/Collagen/Beautyproducts (advantage);
- Work efficiently and effectively as an individual and in teams.
- University degree in foreign trade, marketing, or economics;
- Excellent presentation skills and competent in using MicrosoftOffice tools to create professional reports and presentations;
- Good communication and negotiation skills;
- Available for traveling as necessary;
BENEFITS
- Competitivesalary, all benefits followed Vietnamese labor law, plus 13th- monthsalary, quarterly performance bonus;
- Workhours:
Monday- Friday: 8:00 – 17:00 (Lunch break: 12:00 – 13:00)
Saturday:8:00- 12:00
- Gainingclear view of your career path and attractive salary;
- Companytrip at least once per year;
- Annualhealth check- up. Private health care program;
- Receivingtraining opportunities including many technical seminars and soft skilltraining courses;
- Professionaland dynamic working environment;
- Meal,Travel, Telephone allowances;
- Havingchance to work for worldwide customers and partners.
HOW TO APPLY
Note: Only selected candidates will be contacted (via email). Make sure that your email and Spam/ Promotions box are checked regularly so that you will not miss any notifications from us.
Deadline: 23:59 31/1/2026
Submit your application via the APPLY NOW button below.
APPLY NOW
Nhân Viên Kinh Doanh Nội Địa
Địa điểm
Hồ Chí Minh
JOB DESCRIPTION
Thu thập, tiếp nhận, phối hợp xử lý và phản hồi thông tin về các đónggóp, khiếu nại, thắc mắc của khách hàng;
Tham dự các hội chợ thương mại/hội thảo để giới thiệu sản phẩm củaCông ty, thiết lập và phát triển các mối quan hệ kinh doanh trong tương lai;
Thực hiện chăm sóc khách hàng hiện hữu, đề xuất chính sách bán hàng,xúc tiến ký kết hợp đồng và hỗ trợ thu hồi công nợ;
Tổ chức thăm hỏi khách hàng nhằm duy trì những quan hệ kinh doanh hiệncó;
Thực hiện các nhiệm vụ liênquan khác theo phân công của lãnh đạo cấp trên
Cập nhật lịch vận chuyển hàng tuần cho các khách hàng quan trọng;
Tham mưu, đề xuất các chính sách bán hàng, giá bán hàng, chương trìnhhậu mãi;
Nghiên cứu, thu thập thông tin về thị trường, đối thủ cạnh tranh, nhucầu của khách hàng và đánh giá kết quả thực hiện công tác tiếp thị, chăm sóc vàphát triển khách hàng để đề xuất cải tiến trong việc xây dựng chính sách/sản phẩm/dịchvụ phù hợp;
Thu thập, tổng hợp và quản lý thông tin khách hàng phục vụ cho hoạt độngkinh doanh của Công ty;
REQUIREMENTS
Yêu cầu về trình độ:
Có kiến thức trong lĩnh vực bán hàng, am hiểu thị trường và khách hàng trong kênh phụ trách
Tốt nghiệp cao đẳng trở lên, chuyên ngành kinh tế, ngoại thương, quản trị kinh doanh và các chuyên ngành khác có liên quan;
Yêu cầu về kinh nghiệm
Tối thiểu 01 năm kinh nghiệm.
Biết ứng dụng công nghệ thông tin vào công việc, sử dụng tốt các ứng dụng của Microsoft, đặc biệt là kỹ năng excel
Yêu cầu về kỹ năng
Kỹ năng tổng hợp, phân tích báo cáo.
Có kỹ năng giao tiếp, đàm phán tốt;
Nhiệt tình, có thể đi công tác tỉnh;
Tác phong nhanh nhẹn, nhạy bén, sáng tạo;
Chịu được áp lực cao, năng động;
BENEFITS
- Lươngthỏa thuận tùy theo năng lực;
- Phụcấp cơm trưa. Phụ cấp điện thoại. Phụ cấp đi lại;
- Thờigian làm việc:
Thứ7: từ 8 giờ đến 12 giờ
Thứ2 đến thứ 6: từ 8 giờ đến 17 giờ (nghỉ trưa từ 12 giờ đến 13 giờ)
- Thamgia đầy đủ các chế độ bảo hiểm theo Luật định;
- Nghỉmát hàng năm;
- Thưởngtháng 13, Thưởng các dịp Lễ, Tết theo qui định của công ty như Tết dương lịch,Lễ 30/4, Lễ 2/9;
- Cơ hội thăng tiến, thu nhập cao và ổn định.
- Môitrường làm việc chuyên nghiệp, năng động, có nhiều cơ hội phát triển và nângcao trình độ;
- Thưởngtheo hiệu quả công việc hàng quí. Thưởng cải tiến, sáng kiến;
HOW TO APPLY
Note: Only selected candidates will be contacted (via email). Make sure that your email and Spam/ Promotions box are checked regularly so that you will not miss any notifications from us.
Deadline: 23:59 31/1/2026
Submit your application via the APPLY NOW button below.
APPLY NOW