Ecommerce Executive Focus Shopee, Lazada

CÔNG TY TNHH THƯƠNG MẠI SKECHERS VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
OccupationalExperienceRequirements, 36
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Core Duty

We are looking for an E- commerce Executive to manage daily online operations on Shopee, Lazada, and other online platforms with core duties:
Track sales results, optimize campaigns, and support day- to- day platform performance.
Handle product listings, new launches, promotions, and ad performance to ensure smooth execution.

WHAT YOU WILL DO

· Promotion: collaborate with agency to implement the brand’s promotion plan, manage daily promotion settings.
· Creative Assets: Brief, propose, and ensure timely QC for all creative assets, including SIS designs, thumbnails, and video broadcast materials.
· Product Listing & Launch: Manage monthly product listing requests, strictly follow up on new product launch (NPL) timelines, and ensure listing accuracy.

· Ads performance monitor: set up and daily monitor the performance of sponsored ads on Lazada/Shopee.
· Affiliate & Livestream: Support Affiliate planning and manage livestream performance, including requesting and managing sample products.

Content & Promotion Execution

· Daily Action Plan: Conduct a daily review of sales and performance data to determine and execute necessary immediate actions on the platforms.
· Reporting & Analysis: Conduct weekly performance deep- dives and post- campaign analysis to formulate actionable improvement plans and suggest key learnings.

Performance Monitoring & Strategy

Platform Operations & Logistics

· Back- up to manage daily website order follow- ups and resolve all customer inquiries/matters.
· Inventory & Forecasting: Conduct daily stock level validation against the OMS and prepare the monthly order volume forecast.

· Returns Management & Dispute Resolution: Supervise the inventory management of processed returns and maintain accurate records across all e- commerce channels; Work directly with the Marketplace PSC to submit and follow up on appeals for disputed returned orders.· Customer Issue Resolution: Coordinate with the external CS agency and internal teams to efficiently resolve customer issues on Lazada, Shopee, and Website.

Finance & Administration

Yêu cầu công việc

Good interpersonal and communication skills.
Strong organizational, analytical, interpersonal, and communication skills.
Good written and verbal English communication skills.
Able to work independently, manage tasks efficiently under pressure in a fast- paced environment, and ensure timely follow- up and follow- through.
Diploma/Advanced/Higher/Graduate Diploma/Degree in Marketing, Business, E- commerce, or a related field.
3 years of proven experience in e- commerce or retail.

Quyền lợi

13th month salary and yearly bonus
Healthcare insurance package and annual health check
Full benefit package applied according to current Labor law.
Internal employees with 50% discount of Skechers brand
Competitive salary
Professional and dynamic working environment in international company
Working day: Mon- Fri (5 days/week),
2 months probation with 100% of gross salary and SMUI

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-16 01:00:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
02/12/2025
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
OccupationalExperienceRequirements, 36
Số lượng cần tuyển
1
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Ecommerce Executive Focus Shopee, Lazada - Mã tin đăng: 5400172. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH THƯƠNG MẠI SKECHERS VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Ecommerce executive tại tỉnh/thành