Document Management (Legal | Real Estate)

CÔNG TY CỔ PHẦN TỔ CHỨC NHÀ QUỐC GIA (NATIONAL HOUSING ORGANIZATION JSC)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
OccupationalExperienceRequirements, 12
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Currently, we are looking for Document Controller to join our Legal team.

National Housing Organization (N.H.O JSC.) was founded in 2012 with a clear goal: to develop and construct homes in Vietnam to support the increasing demands for home ownership. We create optimal and sustainable solutions for housing and aim to be a leader in quality projects in Vietnam.The combination of local and international experience and expertise enables us to build homes that compliment Vietnamese family culture, while providing higher living standards.

Job Summary

The Document Controller is responsible for handling, organizing, and maintaining corporate, legal, and project documents of the Company. The role supports document filing, updating, tracking, and retrieval, and assists in preparing documents for internal operations, licensing, and review purposes. This position coordinates with the Legal Team and internal departments to ensure documents are accurate, confidential, and available in accordance with internal procedures, under the supervision of the Legal Manager/Team Leader.

Key Responsibilities

Document Management & Filing (50%)
- Update and maintain document registers, tracking logs.
- Receive, classify, update, code, store, archive, and retrieve documents accurately and in a timely manner.
- Maintain physical and digital document filing systems, ensuring accuracy, consistency, and confidentiality.

Corporate Records & Licensing Support (15%)
- Assist in preparing and collecting documents for licensing procedures, applications, and renewals.
- Prepare document sets for internal review, audit, or inspection.
- Maintain and update corporate documents including licenses, approvals, legal notices, compliance records.

Internal Coordination & Communication (15%)
- Coordinate with internal departments to collect information and documents requested by the Legal Team.
- Provide documents to authorized stakeholders while maintaining confidentiality.
- Assist in preparing documentation for meetings, reporting, and internal governance.
- Assist the Manager and all other team members in any other matters as so required from time to time.

Administrative Support (20%)
- Perform basic document translation (VN–EN) when required.
- Perform any other duties assigned by the Legal Manager/Team Leader.
- Support Legal Manager and Legal Team in administrative and documentation tasks.

Yêu cầu công việc

Proficiency with Microsoft Office.
College/University degree in Archival Science, Office Administration, Document Management, Library & Information Science, or related fields.
Detail‑oriented, accurate, careful, and trustworthy, with strong document‑handling discipline.
Hard‑working, disciplined, proactive, with a high sense of responsibility.
01 year of experience in document control, records management, legal admin, office admin, or similar roles.
Preference for candidates with professional certificates in document control or records management.
Good English reading and writing skills.

Quyền lợi

Monthly birthday party, quarterly department meal, annual Health check- up, etc.
Friendly, supportive and open- minded colleagues and environment.
Social insurance registered on gross salary.
Challenges and promising experience as the company is growing and expanding.
13th to 14th month salary, annual salary review, bonus on public holidays (New Year, Liberation & Labor Day, National Day, etc.).
Other competitive benefits.
International working environment.

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-21 02:55:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
19/01/2026
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Cấp bậc
Trưởng/Phó Phòng
Kinh nghiệm yêu cầu
OccupationalExperienceRequirements, 12
Số lượng cần tuyển
1
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Document Management (Legal | Real Estate) - Mã tin đăng: 5461468. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY CỔ PHẦN TỔ CHỨC NHÀ QUỐC GIA (NATIONAL HOUSING ORGANIZATION JSC)

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: 146E Nguyễn Đình Chính, Phường 08, Quận Phú Nhuận, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam 0

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Document Management tại tỉnh/thành