Customer Service (English or Chinese Speaking)

CÔNG TY TNHH ANDASHUN AMAZING LOGISTICS
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

- Handle all air shipments for airfreight globally;
- Develop Manage full- cycle Air Export & Import operations with overseas agents;
- Ensure all operations comply with company SOPs and airline regulations;
- Daily operation task in airfreight & logistics, including:
- Handle day- to- day airfreight and logistics operations, including:
+ Updating booking details and inputting data into internal systems.
+ Coordinating with related parties on payments, issue resolution, and providing solutions.
+ Tracking shipments, updating ETA, and following up until ATD.
+ Coordinating with suppliers and carriers.
+ Preparing HBL/HAWB, MBL/MAWB, and issuing debit notes to customers.
+ Submitting and releasing bookings, debit note to carriers, shippers, and overseas agents.
- Tracking of shipments and providing status reports, communicating all shipment delays and issues to clients and/or overseas offices;
- Maintain and expand client relations through customer service efforts;
- Formulate and implement Standard Operating Procedures (SOPs) for clients;
- Other tasks and duty as per the assignment of Leader.

Yêu cầu công việc

Skills Required
- Team working.
- Big Potential ability to be a team leader/Manager level.
- Knowledge of developing, positive thinking;
- Careful, detailed;
- Good knowledge and experience of Air freight, logistics are the plus;
- Good communication skills;
Experience and Qualifications
- Open for fresher (have experience in working in a logistics/freight forwarding environment is a plus);
- Written and spoken English (know Mandarin is a plus).
- Customer/ BD/ Operations Engagement;
- Multicultural people management;
- Experienced in tools such as Cargo Wise, MS Excel/PPT/SharePoint etc.;
- Developing solutions for major customers;
Benefit
- Insurance: Full Social – Health – Unemployment insurance contribution on 100% of salary.
- Supplementary health insurance: PVI 24/7 package.
- Allowances: Lunch, (transportation, business travel (if any).)
- Annual leave: As regulated by Vietnamese labor law.
- Bonuses: 13th- month salary, KPI/performance bonus, year- end bonus, holiday bonuses.
- Annual health check- up: Once a year.
- Working environment: Young, dynamic, fair, and with clear promotion opportunities.
- Gifts / Other welfare: Birthday, holidays, personal events, and other company benefits
- Company trip / Team building: 1–2 times/year.
- Training & development: Opportunities for learning, professional training, and soft- skill development.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Xe đưa đón, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-23 00:30:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
25/12/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
EducationalOccupationalCredential, high school, Không yêu cầu bằng cấp
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Hà Nội
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service (English or Chinese Speaking) - Mã tin đăng: 5377096. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH ANDASHUN AMAZING LOGISTICS

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job