Customer Service - Documentation Team Leader

BEN LINE AGENCIES (VIETNAM)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
8 - 10 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

As a Team Leader, you will be responsible for building a professional Customer Service and Documentation team, manage performance and efficiency through KPI tracking, and facilitate effective cross- departmental collaboration in order to provide excellent customer satisfaction to our oversea partners (Liner- NVOCC shipping agencies/ Freight Forwarding Services). Additionally, you will maintain team stability and develop talent for succession planning and future growth.

Handle other jobs as assigned by COE Operation Manager.
Provide regular feedback and coaching to the team, fostering a culture of continuous improvement and unwavering adherence to regulatory compliance standards.
Work closely with internal teams (such as operations, finance, equipment control, logistics) as well as external stakeholders (including oversea partners/clients, principals, port authorities, customs officials etc) to guarantee the accuracy and timely completion of documentation and service delivery.
Update and send daily, monthly reports to COE Operation Manager, oversea partners, management, finance, and all relevant departments.
Serve as the primary escalation point for critical issues, such as documentation discrepancies or operational challenges requiring immediate resolution
Collaborate with the Operation Manager to develop and implement comprehensive training programs focused on customer service and documentation best practices and regulatory updates.
Ensure all processes adhere strictly to agreed SOPs, maritime laws, port requirements, and industry standards, maintaining compliance cross processes.
Define and track performance metrics (KPIs) related to documentation accuracy, customer satisfaction, and process efficiency, ensuring that service quality meets or exceeds organizational expectations.
Supervise and provide mentorship to team members who are responsible for handling customer service and import- export documentation, ensuring seamless coordination of booking processes, efficient document handling, and exceptional client service delivery to oversea partners.

Yêu cầu công việc

Excellent communication, presentation and training skills,
Open- minded on any AI / automation usage and willing to learn it
Bachelor’s degree either in Marine Transportation or Foreign Trade or Economics or Logistics Management
Must be fluent in spoken and written English
Good shipping & logistics knowledge
Must have good working knowledge of MS Office, Word, Excel
8- 10 years working experience in marine agency or shipping back office related process or shared service with at least 2 years in a supervisory role
Strong analytical and SOP/KPI management skills
Strong problem- solving skills to effectively address escalated documentation and operational issues.
Candidates that have experience in centralization or worked overseas in Singapore / Malaysia would be an advantage

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-24 18:50:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
05/11/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Trưởng Nhóm / Giám Sát
Kinh nghiệm yêu cầu
8 - 10 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service - Documentation Team Leader - Mã tin đăng: 5288717. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

BEN LINE AGENCIES (VIETNAM)

Quy mô: 100 - 200
Trụ sở: 180-192 Nguyen Cong Tru St., Dist. 1, HCMC

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây