Business Development & AM (French Desk)freeC's Client

FREEC
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
4 năm kinh nghiệm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

As the local representative for the French Desk, assisting the Managing Director of the French Desk APAC in developing relationships within the relevant ecosystem and enhancing the desk&039;s portfolio. Traveling may be required occasionally.
Role: Supporting the Managing Director of Vietnam Office daily, in collaboration with local team members to deliver a comprehensive range of services, including but not limited to corporate services, accounting, treasury management, international tax planning, local tax compliance, relocation assistance, and consultancy.
Key responsibilities:
Customers Accounts Management:
Building and maintaining strong, long- lasting client relationships

Following up all the cases and inquiries generated by the Head and Manager of French Desk;
As the lead point of contact, growing portfolio of corporate and individuals’ clients on all account management matters with the support of back- office team members;
Negotiating and reviewing mandate and service agreements to enhance profitability.
Building trusted advisor relationships with key accounts and stakeholders while ensuring timely delivery of solutions, effectively addressing challenging client requests and managing issue escalations as needed.

Marketing and business development:

Establishing and nurturing partnerships with professionals, including local European Chambers of Commerce and other key institutions, through event participation and organization.
Supporting all facets of company ’s business development strategy in Vietnam, with a focus on French companies looking to establish or expand their presence.
Cultivating new business opportunities with existing clients (through upselling) and new clients while identifying areas for improvement to meet key performance indicators and budget targets.
Planning, designing, and executing marketing initiatives (e.g., seminars, presentations) to effectively promote the company’s services.

Desk administrative management

Managing monthly invoicing processes and overseeing accounts payable.
Providing regular reports on the progress of monthly and quarterly initiatives to internal and external stakeholders.
Conducting daily administrative tasks, including drafting mandate agreements, coordinating with back- office departments, reviewing financial statements and corporate documents, and performing market research and general inquiries on various topics.

Qualifications

French speaker (required)
CRM software proficiency (e.g. HubSpot) (required)
Minimum 4- 5 years of proven experience a business advisor in the corporate services consulting industry;
In- depth knowledge of the Vietnamese regulatory landscape and experience navigating the local market, particularly from a foreign entrepreneur&039;s perspective
Bachelor’s degree or higher in Economics, Law, or related fields
Business- level proficiency in English (required)
Excellent interpersonal, communication, and organizational skills

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-11 08:50:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
10/12/2025
Hình thức làm việc
FULL_TIME
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
4 năm kinh nghiệm
Số lượng cần tuyển
1
Ngành nghề
Phát triển thị trường
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Business Development & AM (French Desk)freeC's Client - Mã tin đăng: 5264338. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

FREEC

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây