Brand Manager - Consumer Healthcare

OPELLA
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

The Brand Manager – Phosphalugel will play a key role in driving brand growth in Vietnam while also providing strategic and operational support to Cambodia. This role leads end to end brand strategy, activation, and performance management across both consumer and HCP channels. The Brand Manager will work closely with cross functional teams and distributor partners to ensure strong execution and accelerated brand development.
KEY RESPONSIBILITIES
Brand Strategy
• Support Cambodia by providing strategic guidance, market insights, and adaptation of regional assets.
• Identify growth opportunities through consumer, shopper, HCP, and competitive insights.
• Develop and lead the overall Phosphalugel brand strategy for Vietnam, ensuring strong positioning, clear audience definition, proposition consistency, and alignment with ASEAN/Zone direction.
• Own the annual and long range brand plans, including portfolio priorities, A&P allocation, innovation roadmap, and 360° activation calendar.
Brand Performance
________________________________________
• Monitor category trends, competitive movements, and market dynamics to inform decision- making.
• Track brand KPIs for Vietnam and support performance tracking for Cambodia, providing clear insights and recommended actions to close gaps.
• Deliver monthly and quarterly performance reviews with actionable recommendations for both VN and KH.
Drive & Lead Overall Activation (Consumer, HCP, Trade)
________________________________________
• Ensure all communication and activation materials are insight driven, compliant, and locally relevant.
• Lead development and execution of integrated brand activations in Vietnam, covering ATL, digital, social, pharmacy, medical/HCP platforms, e commerce, and trade.
• Support Cambodia with adaptable assets, campaign guidance, and best practice sharing.
________________________________________
Cross Functional Collaboration
• Work closely with Cambodia distributor teams to guide brand direction and in market activation.
• Partner with local cross functional teams in Vietnam (sales, medical, regulatory, supply, finance) to ensure seamless brand execution.
• Drive strong stakeholder management, keeping all parties aligned on brand priorities, timelines, and objectives.
• Collaborate with regional/global brand teams for alignment, asset localization, performance reviews, and innovation deployment.

Quyền lợi

Bảo hiểm chăm sóc sức khỏe cho nhân viên và người thân
Thưởng doanh số theo quý
21 ngày phép năm và chế độ nghỉ thai sản dành cho nhân viên nam lên đến 14 tuần

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-28 12:30:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
24/02/2026
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Brand Manager - Consumer Healthcare - Mã tin đăng: 5469765. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

OPELLA

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây