Account Operation Executive (Chinese)

CÔNG TY TNHH BLUEMEDIA VIỆT NAM
Mức lương
20 triệu
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Role objective

This role requires a strong attention to detail and the ability to adapt quickly to maintain strong cooperative relationships and drive customer satisfaction.
To serve as a critical liaison between the company and its customers, providing excellent operational support and ensuring smooth and accurate processes for account management, contract handling, and payment.

Key responsibilities
Customer management and support

Receive and process customer requests for account opening/closing, ensuring compliance with internal procedures and completion within the specified timeframe.
Manage and monitor system notifications, ensuring all important information is communicated promptly to the relevant customers.
Maintain and update customer records and data on the system (CRM), ensuring the accuracy and security of the information.

Contract and payment operations

Prepare, check, and send contract documents, addenda (amendments), and invoices to customers, ensuring legal and financial accuracy.
Closely monitor the contract signing process, ensuring completion by the deadline.
Support reconciliation and timely resolution of payment/invoice inquiries.

Communication and problem solving

Respond quickly and professionally to customer inquiries via email, phone, and meetings.
Coordinate with relevant departments (Sales, Technical) to thoroughly resolve issues, enhancing customer satisfaction metrics.
Proactively initiate regular contact to maintain sustainable customer relationships, gathering feedback to improve service.

Yêu cầu công việc

Good communication and negotiation skills.
Fluent in Chinese (Mandarin preferred), with good reading and writing proficiency in English being an advantage.
Strong adaptability and ability to work under deadline pressure.
High attention to detail and accuracy in documentation/paperwork.
Excellent recent graduates or high- potential final- year students will be considered.
Bachelor&039;s degree or higher in Marketing, Business Administration, Communications, Chinese Language, or a related field.
Self- starter with the ability to work independently and manage multiple tasks simultaneously.
Proficiency in Microsoft Office. Experience working with a CRM system is a plus.
Preference for 1- 2 years of experience in a Customer Service, Operations Support, or Account Management role.

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-01 17:20:05

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
27/01/2026
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Account Operation Executive (Chinese) - Mã tin đăng: 5429964. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH BLUEMEDIA VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây