[URGEN/ HCM] Import Operation Staff (Freight forwarding company)

DSV AIR & SEA CO., LTD.
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Purpose of the position:
This position is an overall import and addition service operational. The role will be key interface between clients assigned and all relevant divisions, subcontractor. He / She is responsible for supervise, manage instruction orders and completing process as mentioned SOP.
Main Duties & Responsibilities:

Handling the incident, pre- claim and feedback to customer’s inquiries, complaints, follow up Claims up to finalize and close.
They will generally be responsible for managing the full import process from start to finish to achieve KPI asset. Follow both customers SOP and internal SOP (if applicable)
To issue debit note/proforma invoice and book accrual cost in shipment/console and ensure billing/costing on time
Attend to co- ordinate for inspection and necessary survey of abnormal goods during transit at airport, seaport along with oversea offices, airline, shipping line, survey, insurance.
Escalate any unresolved issues or risks to next management level
Liaising with oversea offices, other relevant departments and 3rd party vendor to arrange booking order.
Any other duty that may assigned by manager and the company.
To back up other operation teams
To report and feedback on irregularities, pre- claims, and problems to Team Leader and Line Manager
Filing and keeping records of shipment documents
Manage customer’s order instruction to ensure processing with oversea offices, relevant departments and 3rd party vendor.
Checking and verifies 3rd party invoice obtain approval from respective department head and forwards these to finance for payment.
Verify oversea invoice to approve and post in CW1 systems
Expediting / routine follow up on status of shipments to ensure that oversea, 3rd party vendor arrange to load, pick up goods as plan
Sending shipment list and report data to customer timely as per SOP specific.
Tracking of incoming shipments and send update to oversea agent & customer for any delay ETA

Yêu cầu công việc

Good at Microsoft excel, word
Must be able to read, write and speak English fluently
Management skills: Good customer management and problem- solving skill.
From 2- 3 years experience in logistics/ forwarding industry; Knowledge of local and overseas custom and regulations; Basic geography knowledge;

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-05-11 23:30:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin [URGEN/ HCM] Import Operation Staff (Freight forwarding company) - Mã tin đăng: 4351729. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: 5th Floor, Saigon Riverside Office Center 2A-4A Ton Duc Thang Street District 1

Thông tin chung

Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
31/05/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây