Travel Consultant Manager (MICE/ B2B/ B2C)

HEADHUNTER VIETNAM HRCHANNELS.COM
Mức lương
1000 usd
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Salary up to $1200/month awaits! We are recruiting Travel Consultant Manager (MICE/B2B/B2C) for a Travel company
Business & Sales Management
Develop and implement annual business plans and sales targets for corporate (MICE/ Business Tour) or individual travel segments.
Manage budget allocation, monitor the division’s Profit & Loss (P&L), and ensure cost- effectiveness in operations.
Conduct market research to identify potential markets, analyze customer behavior, and monitor competitors’ activities.
Oversee daily sales operations, monitor performance, and ensure targets are achieved.
Collaborate with the Product Development team to design tour packages and travel solutions tailored to customer segments.
Client Relationship & Service Delivery
Maintain high service quality and resolve customer issues promptly to ensure satisfaction throughout the customer journey.
Act as the key contact for corporate clients to process service requests (air tickets, hotel bookings, visas, travel insurance, transportation, etc.).
Oversee the full customer service process—from inquiry to post- sale support—ensuring a seamless and consistent customer experience.
Build and maintain long- term relationships with both corporate and retail clients, ensuring contract renewals and customer loyalty.
Team Leadership & Performance Management
Set KPIs, monitor performance, and conduct regular coaching sessions to ensure continuous improvement.
Lead, train, and develop the Travel Consultant and Customer Care team to enhance performance, productivity, and service standards.
Build consultation scripts, standard operating procedures (SOPs), and customer service workflows for various product lines.
Cross- functional Collaboration
Coordinate closely with internal departments (Marketing, Product Development, Operations, Finance) and external partners to ensure smooth service delivery.
Support marketing campaigns, networking events, and project bidding processes related to travel services.
Collaborate with the Digital Marketing team to execute promotional activities for both B2B and B2C segments.
Service Quality & Continuous Improvement
Regularly report business performance and market insights to the Commercial Director.
Utilize CRM tools to manage customer data, analyze travel behavior, and identify service improvement opportunities.
Propose enhancements to sales systems, pricing policies, promotions, and customer experience programs.
Implement and monitor customer satisfaction surveys, feedback systems, and loyalty programs.

Quyền lợi

Được tham gia đào tạo 20 khóa nghiệp vụ tuyển dụng ứng viên cao cấp trong 1 năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-22 20:35:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
15/11/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Trưởng Phòng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Travel Consultant Manager (MICE/ B2B/ B2C) - Mã tin đăng: 5346138. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

HEADHUNTER VIETNAM HRCHANNELS.COM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Travel consultant tại tỉnh/thành