Technical Support Engineer

CÔNG TY TNHH TP-LINK TECHNOLOGIES VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
OccupationalExperienceRequirements, 12
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Submit daily, weekly, and monthly activity and performance reports to the direct manager.
Receive and return warranty goods for customers, and manage the warranty warehouse system, including stock entry, stock control, and monthly inventory checks.
Conduct product consultations, configurations, user training, and remote or on- site setup assistance when required.
Deliver customer support to resolve technical issues and handle requests related to networking devices, security cameras, and other products for SMB, SME, ISP customers.
Execute additional technical and operational tasks as assigned by direct management.
Provide internal helpdesk support within the office upon request from direct management.
Collaborate with technical teams and cross- functional departments to resolve complex cases and maintain service excellence.
Perform testing and verification of reported hardware and software issues, conduct root cause analysis, and implement effective solutions to customer

Yêu cầu công việc

Good at English communication
Good time management and organizational skills.
Prefer candidates with certifications like CCNA/MCSA, or equivalent.
Warehouse management experience or asset management experience is considered a plus.
At least 1- 2 years of experience in technical customer support, product testing, or Helpdesk support.
Professional communication, consultation, and customer care skills.
Bachelor’s degree in IT, Telecommunications, or related fields.
Excellent analytical and problem- solving skills for quick and effective troubleshooting.
Ability to work under pressure, with a high sense of responsibility and teamwork spirit.
Strong knowledge of network devices (Modem, Router, Switch, Access Point, Firewall, Camera, NVR) and protocols such as TCP/IP, DHCP, DNS, and VPN.

Quyền lợi

Join in various team building, team dinner, birthday, Xmas events.
Lovely gifts/bonus from company: Tet, public holidays, wedding, giving birth, women day.
Free in- house entertainment facilities and snack, coffee, tea
Bao Viet health insurance package and full social insurance
Opportunity to earn recognition through our "Best Staff of the Quarter" award.
Competitive salary with quarterly and yearly bonuses

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-17 01:30:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
02/01/2026
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
OccupationalExperienceRequirements, 12
Số lượng cần tuyển
1
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Hà Nội
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Technical Support Engineer - Mã tin đăng: 5454709. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH TP-LINK TECHNOLOGIES VIỆT NAM

Quy mô: 50 - 100
Trụ sở: Phòng 12A-15 Toà nhà Vincom, Số 45A Lý Tự Trọng, Phường Bến Nghé, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Technical support engineer tại tỉnh/thành