Technical Support Engineer (VMware ESXi)

NEC VIETNAM
Mức lương
500 usd
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Create detailed upgrade manuals, procedures, and time charts to guide implementation.
Review and evaluate methods and procedures for version upgrades of IT systems.
Deploy and upgrade software systems across various platforms as part of system maintenance.
Develop automation tools and scripts to streamline IT system maintenance processes.
Maintain accurate and comprehensive documentation throughout the upgrade lifecycle.
Execute version upgrades in test environments to verify functionality and stability before applying to production systems.
Perform configuration tasks for IT systems to support upgrade and deployment activities.
Collaborate with cross- functional teams to ensure smooth execution of upgrade and deployment plans.

Yêu cầu công việc

Technical Requirements:

Experience with VMware ESXi or TKG (Tanzu Kubernetes Grid) is mandatory.
Solid knowledge of Linux OS, Bash, and PowerShell is a plus.
Bachelor’s degree in Information Technology or a related field.
Minimum of 2 years of experience in managing or maintaining IT systems.
Strong skills in creating technical documentation (manuals, guides, procedures).
English proficiency is required (TOEIC score of 750 or equivalent).
Proven experience in system upgrades and version control.
Hands- on experience with Dell VxRail is an advantage.

Other Skills:

Good interpersonal skills and a collaborative team spirit.
Ability to work under pressure with a proactive and independent mindset.
Excellent planning, risk analysis, and problem- solving abilities.
Strong documentation and communication skills.
Experience with modern programming languages such as Java, Python, or C is an advantage.

Quyền lợi

Udemy account provided & Sponsor examination fee for technical certificates such as AWS, Azure, PMP, etc.
Reward Most Valuable Player (MVP) for individual & team twice a year
Special allowance for foreign language certificate (up to 500USD/month)
Professional environment with clear procedures and good working facilities
Working time: Mon- Fri (Flexible time 8 AM – 9 AM).
Full social package (SI, HI, UI) & Premium healthcare insurance (Bao Viet)
13th Month Salary + Year- End Reward (a half month) + Excellent Bonus
Free Japanese class; 1:1 class with native teachers
Sport clubs provided (100% sponsored by company): Football, Badminton
Onsite opportunities: short- term and long- term assignments in Japan, and APAC.
Up to 19 days of paid leave
Many company activities to tighten the relationship between employees: Company trip, Xmas & Year- end Party, Outing Trip, etc.
Annual Health Check at the top healthcare center

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-14 11:25:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
13/09/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Technical Support Engineer (VMware ESXi) - Mã tin đăng: 5215483. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

NEC VIETNAM

Quy mô: 100 - 200
Trụ sở: 364 Cong Hoa, Tan Binh, Ho Chi Minh

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Technical support engineer tại tỉnh/thành