Technical Supervisor

CÔNG TY TNHH TP-LINK TECHNOLOGIES VIỆT NAM
Mức lương
25 triệu
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

KEY RESPONSIBILITIES
• Provide advanced technical support and troubleshooting for TP- Link products, with a particular emphasis on networking solutions relevant to ISPs (e.g., OLT, ONU, GPON, routers, switches, wireless access points, etc.).
• Represent TP- Link at workshops, events, and client meetings
• Collaborate closely with the sales team and product manager to provide technical insights, gather feedback, and contribute to product improvement and new product development.
• Manage escalated technical issues, working closely with global support teams when necessary.
• Lead, mentor, and manage a team of technical support engineers, ensuring high performance and continuous skill development.
• Stay up- to- date with the latest networking technologies, industry trends, and TP- Link product developments.
• Monitor and analyze customer support metrics to identify trends, areas for improvement, and ensure customer satisfaction.
• Act as the primary technical point of contact for the ISP customers, understanding their technical requirements and providing tailored solutions.
• Create and maintain comprehensive technical documentation, including troubleshooting guides, FAQs, and best practices.
• Develop and deliver technical training programs for internal teams and external partners.
QUALIFICATIONS:
• Excellent leadership, team management, and mentoring skills.
• Fluent in either English or Chinese
• Strong analytical and problem- solving abilities with a keen eye for detail.
• Bachelor&039;s degree in Computer Science, Information Technology, Telecommunications, or a related field.
• Minimum of 4 years of experience in technical support, network engineering, or a similar role within the telecommunications or networking industry.
• Strong hands- on experience with configuring, troubleshooting, and managing networking equipment, including routers, switches, firewalls, and wireless access points.
• In- depth knowledge of networking protocols (TCP/IP, VLAN, OSPF, BGP, MPLS, etc.) and technologies (GPON, EPON, xDSL, Fiber Optic, Wireless N/AC/AX).
• Good communication, interpersonal, and presentation skills.
• Proven experience working directly with ISP or ISP companies is essential, understanding their infrastructure, challenges, and operational needs.
BENEFITS
• Lovely gifts/bonuses from company: Tet, public holidays, wedding, giving birth, women’s day.
• Opportunity to earn recognition through our "Best Staff of the Quarter" award.
• Free in- house entertainment facilities and snack, coffee, tea
• Bao Viet health insurance package and full social insurance
• Competitive salary with quarterly and yearly bonuses
• Join in various team buildings, team dinners, birthdays, Xmas events.

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-27 09:25:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
18/09/2025
Hình thức làm việc
FULL_TIME
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
bachelor degree
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Technical Supervisor - Mã tin đăng: 5178844. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH TP-LINK TECHNOLOGIES VIỆT NAM

Quy mô: 50 - 100
Trụ sở: Phòng 12A-15 Toà nhà Vincom, Số 45A Lý Tự Trọng, Phường Bến Nghé, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây