Technical Product Engineer

INGENICO VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Mô tả công việc

REPORTING TO: Vietnam R&D Head
KEY RESPONSIBILITIES
Product Ownership (20%)

Participate in product release planning and provide input on product roadmap from QA and customer feedback perspective
Act as the bridge between customers and development teams to align on requirements and product goals
Support solution delivery to customers, ensuring clear communication of features and value
Define acceptance criteria and support backlog management
Gather, clarify, and prioritize product requirements from stakeholders

Quality Assurance & Testing (70%)

Ensure product quality by validating compliance with customer requirements
Perform functional, regression, and integration testing for software/POS applications/Licensed or SaaS solutions
Develop and maintain test plans, test cases
Work with Project Manager to understand features and establish tests strategy (unit, integration)
Manage release identification and validation within CI/CD pipelines

Technical Support (10%)

Document product- related technical knowledge and troubleshooting guidelines for clients and internal use
Diagnose and troubleshoot NCC- related issues, using Unix command line for investigation and configuration; Perform periodical onsite maintenance
Provide technical support to customers and end- users for POS applications, TMS (Terminal Management System), NCC (Network Communication Controller) and solution- related issue
Follow up with clients to ensure solutions are fully functional after fixes or upgrades
Diagnose and troubleshoot application and system- level issues
Escalate unresolved technical problems to the appropriate internal teams

Key Performance Objectives/Indicators

Effective customer support with timely resolution of solution issues.
Contribution to product backlog quality and release success.
Reliable workload/test effort estimates for project planning.
High- quality, bug- free product releases aligned with customer requirements.

Yêu cầu công việc

Yêu cầu công việc

SKILLS/COMPETENCY SPECIFICATION

Experience in diagnosing and troubleshooting application/system issues
Knowledge of payment domain (EMV, QR, ISO8583) is a plus
Ability to manage priorities and balance QA, support, and product- related tasks
Strong knowledge of Quality Assurance & Quality Control principles
Basic Unix command line knowledge (mandatory for NCC support)
Hands- on experience in testing mobile applications (especially Android)
Good knowledge of SQL databases, web/host protocols, and encryption methods (preferred)
Strong problem- solving, analytical, and critical thinking skills
Excellent communication and teamwork skills

LANGUAGES:

Basic English communication

EDUCATION QUALIFICATIONS / EXPERIENCE REQUIREMENTS

Bachelor’s degree in Computer Science, Information Technology, or related field
Certifications in QA, Agile/Scrum, or Product Management are a plus
Background knowledge: IT, Android, embedded devices, network, Window/Unix platform
5+ years’ experience in QA/Technical roles, with exposure to customer support and/or product ownership

Quyền lợi

Tại sao bạn sẽ yêu thích làm việc tại đây
  • Work life balance, no OT, 15 days off
  • Chance to go onsite/other countries for training
  • Fully remote

Attractive benefits:

Performance bonus
Equipment: Laptop, monitor
Great salary package, annual performance review
Social insurance on full salary from probation
15 days off annually, paid sick leaves, annual Heath Check- up
Working from Monday – Friday, from 9AM to 6PM, no OT
Full salary in probation
Premium Health insurance covering for employees, lawful spouse, and unlimited number of children from probation

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-15 12:45:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
16/11/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Technical Product Engineer - Mã tin đăng: 5332021. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

INGENICO VIETNAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job