Software Support Engineer Level 1, English

ADNOVUM VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Tân Bình, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Mô tả công việc

As an software support engineer, you will responsible for high availability and performance of applications for renowned customers.
Do you enjoy translating tech talk into clear, helpful support for users? Looking for a role where learning new technologies is part of the job? Ready to build your career in a place that values both technical skill and a customer- first mindset? If so, this opportunity might be the perfect fit for you.
In your daily work, you will:

Initial analysis of request/incident and resolution of simple or standard requests, replying to questions and recommending/implementing workarounds
Providing 1st level IT support
Logs incidents and service requests and maintains relevant records:
Identifies and classifies incident types and service interruptions
Records incidents cataloging them by symptom and resolution
Monthly reports
Escalates complex problems to the L2/L3 of support as required by documented procedures
Coordination and assurance of resolution of all tickets
Applies skills to resolve all technical trouble tickets at the service desk before referring to technical support
Documentation and classification of the required information
Work collaboratively with other IT personnel to resolve user issues
Notification of system users on incidents, errors and operational events
Follow up ticket status and close ticket based on L2/L3 team confirmation
Ticket synchronization from and to customer ticket tools
Maintenance of incident statistics

Yêu cầu công việc

Yêu cầu công việc

To master this job, you should have:

Strong communication skills in English both verbal and written
Previous experience using ServiceNow, JSD, JIRA, or any ticketing system is a plus
Ability to quickly learn new systems and applications
Customer service orientation by providing customer support over phone, chat, email, etc.
Detailed, independently and teamwork, structured and reliable working style as well as logical and analytical thinking.
Familiar of IT system, application
Basic understanding of web- based applications, databases, and operating systems (Windows/Linux)
Pleasure in dealing with clients
Good time management skill to handle and escalate incidents in a timely manner
Graduated/Obtained/Possess IT certificate, courses or equivalent

Quyền lợi

Tại sao bạn sẽ yêu thích làm việc tại đây

Attractive Remuneration Package:

14- 18 days of paid leave annually
Competitive salary, 13th- month salary, and bonuses (variable bonus, loyalty, referral, etc.)
100% salary and full insurance coverage during the probation period
Premium healthcare plan and additional insurance

Career Development and Learning Opportunities:

Additional learning budget per year for personal development
Mentoring program, internal training, and knowledge sharing
Free English classes with native teachers
Work alongside highly skilled and experienced software engineers

Work- Life Balance and Team Spirit:

Hybrid work model and flexible working hours
Friendly and collaborative atmosphere in a well- equipped, professional IT environment

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-07 11:05:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
10/09/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần mềm
Khu vực
Tân Bình, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Software Support Engineer Level 1, English - Mã tin đăng: 5204850. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

ADNOVUM VIETNAM

Quy mô: Dưới 10
Trụ sở: 364 Cong Hoa, Tan Binh, Ho Chi Minh

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Software support engineer tại tỉnh/thành