Senior Specialist, IT Technical Support

CARL ZEISS VIETNAM COMPANY LIMITED
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Primary duties and responsibilities• IT Asset Management: Responsible for IT asset life cycle processes, which involving planning, procurement, maintain accurate and up to date asset inventory, and hardware disposal.• Employee onboarding: Ensure IT devices and services readiness on new joiner onboarding day and provide IT briefing timely.• Employee offboarding: Ensure resignees’ systems and services access is revoked timely as per offboarding playbook, and IT devices fully return by resignees in good condition.• Provide IT technical assistance: Identify and resolve It technical issues, such as hardware, software, and network problems, physically and remotely (though phone, chat, or remote desktop tools).• Installation and configuration: Set up and configure software, hardware (Windows laptop and Apple device), and peripherals for users.• Hardware repair: Diagnose and repair hardware problems and coordinate repairs with vendors.• IT Maintenance: Perform routine maintenance and updates on IT equipment and systems. Manage maintenance contracts.• IT Documentation: Keep detailed records of technical issues, solutions, IT infrastructure and user request.• User Training: Provide training and guidance to users on using IT resources effectively.• IT Security: Assist in ensuring the security of IT systems and data by implementing security protocols and educating users about best practices.• Obedience: Follow instructions from immediate superior and IT management.• Customer support: Delivery excellent customer service by addressing user concerns and ensuring satisfaction.• Escalation: Escalate complex and unresolved issues to higher- level support or appropriate teams.• Teamwork: To help team members in supporting SEA countries as one team. Maintain good rapport with team members.• Project Coordination: Point Of Contact for all IT project deployment / upgrade / enhancement activities in the country.• Stay Updated: Self initiative to learn new IT skills; explore latest IT technology trends/developments to provide effective support and proposal.

Yêu cầu công việc

Education / Professional Certification
Preferable degree graduate in IT related field.
Experience
• Ability to prioritize and manage several milestones and projects efficiently.
• Time- management skills and the ability to establish reasonable and attainable deadlines for resolution.
• From 8 to 10 years of experience, mainly experience to support for multinational company in the 1st level IT support environment.
• English speaking / written skill is required: Vital requirement for communication with regional / global support team.
• Experience in work independently and also work across countries.
• Experience with ITSM is an added advantage.
Knowledge / Skills / Other characteristics
• Ability to communicate with all levels of employee.
• Sense of urgency.
• Time flexibility, ability to standby for ad hoc support as and when required.
• Good team player.
• Strong troubleshooting and critical thinking skills
• Independent, self- motivated.

Quyền lợi

Salary and Bonus scheme in accordance with company policy
Travel and training in oversea (SEA, Germany...)
Health Insurance policy for employees & dependents in accordance with the company

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-07 01:10:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
05/10/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
Trung cấp - Nghề
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần mềm
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Senior Specialist, IT Technical Support - Mã tin đăng: 5250181. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CARL ZEISS VIETNAM COMPANY LIMITED

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job