SAP Consultant - Super User

MAERSK VIETNAM LTD
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Thủ Đức, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

The Super User is the person who has an in- depth knowledge of trucking management systems and relevant applications along with business processes related to each application. You will be the first level support function to Dispatchers/Vendors for the system and process by delivering training, and trouble shooting. This role is an expert in daily operation, capture and delivery of best practice sharing to End Users, act as gatekeeper of Telikos platform operation excellence. This role will also be the counterpart of SME for applications & process standardization and digitalization.
Key Responsibilities:
Process Standardization• Raise change requests/ ideas to SME for identified system issues or changes, which would improve the efficiency or performance of the processes.• Provide guidance/ clarification to End User/ relevant stakeholders to collect customer profiles, and customer data into Telikos platform and relevant systems.• Standardize operation process with excellence and LEAN; consider and propose the process for exceptional handling if any.• Manage and document all the exceptional handling.
Customer Centricity• Be assistance of existing clients (testing, demo, UAT, training, transformation) on a need basis.• Customer/Vendor onboarding (Refer to RACI).• Support MIFA by providing guidance /clarification for end user/COE agent to collect customer MIFA.• Support Procurement/Vendor Management to deliver training to external parties (Customers, Suppliers, Vendors).
Digitalization• Act as first- level escalation and support for End Users to resolve issues, and raise/work with SNOW if needed.• Be as the counterpart of SME for applications & processes.• Onboard new users (in both technique and knowledge).• Lead and/or manage data cleanup/ system error handling/ master data maintenance and monitoring in Telikos platform and relevant systems.• Onboard/Implement new roll- out/features.People Capabilities• Customize and localize Customer/Vendor level training materials based on local requirements including: IOP, user manual, QRG, and product manual (Flow).• Conduct application information sharing and training to end users.• Upgrade user capability and adoption by training/sharing/testing.

Yêu cầu công việc

• Stakeholder management, project management.
• Willing to travel for business trips.
• Flexibility, adaptability and change management skills.
• Strong problem- solving skills, and ability to translate issues into development opportunities.
• Result orientation mindset.
• Ability to use technology to gather, analyze, and visualize data.
• Willingness to support a specialist network (SME/SU communities, FPO, application managers, technical teams, …).
• Ability to explain technical information to non- technical people, and relay business requirements to technical people.
• Customer- centricity mindset.
• 2+ years of experience in similar roles in logistics and transportation companies. Candidates with experience in training new customers and vendors to use applications & systems will have an advantage.
• Self- learning skills, and proactiveness to learn from others.
• Good knowledge and interest in processes and systems of relevant products.
• Good communication and Presentation in English.
• Lean and continuous improvement mindset.

Quyền lợi

15 AL days. 7 sick leave days
Performance Bonus
Provide by company

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-06 21:25:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
12/10/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
Trung cấp - Nghề
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Thủ Đức, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin SAP Consultant - Super User - Mã tin đăng: 5249490. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

MAERSK VIETNAM LTD

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Sap consultant tại tỉnh/thành