Sales Admin

CÔNG TY TNHH THƯƠNG MẠI XUẤT NHẬP KHẨU SUNSHINE GROUP
Mức lương
10 - 12 triệu
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
OccupationalExperienceRequirements, 24
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Order and Contract Management:

Draft, check and manage sales contracts (Invoice, Packing List) according to the company&039;s form and requirements, ensuring accuracy of product information (items, quality, specifications, quantity), price, payment terms (TT, LC...), delivery terms (Incoterms), delivery schedule.
Receive, verify, and process purchase orders from international clients and the sales team.
Monitor order progress from confirmation through to successful delivery.

Export Documentation Management:

Verify the validity and accuracy of documents received from suppliers or issued to clients.
Maintain and manage shipment- related records and documents systematically for easy retrieval.
Collaborate with relevant departments to finalize documentation sets.
Prepare required sets of export documents as per contractual requirements and regulations of the exporting countries (e.g., Invoice, Packing List, Bill of Lading, Certificate of Origin, Certificate of Analysis/Quality, Fumigation Certificate, Insurance Certificate).

Customer and Sales Team Support:

Promptly inform the sales team and clients about order statuses, any arising issues, and propose solutions.
Assist the sales team in preparing and sending quotations, product information materials (catalogues, specifications), and dispatching recycled plastic samples to clients.
Update client and order information in the company&039;s order tracking system.

Internal Coordination and Reporting:

Coordinate closely with other departments (Logistics, Accounting, Procurement) to ensure smooth information flow and efficient task execution.

Other Administrative Tasks:

Perform other administrative tasks as assigned by the Head of Sales.
Draft official correspondence and emails for transactions with clients and partners in both Vietnamese and English.
Assist in scheduling meetings and preparing materials for sales department meetings.

Yêu cầu công việc

At least 2- 3 years of experience in a similar position (Sales Admin, Sales Support, Customer Service, Import- Export Admin) in export company or export agriculture.
College/ University degree or higher, priority given to majors in Business Administration, Economics, Foreign Trade, Business English, Logistics or related fields.
Strong knowledge of export procedures, INCOTERMS, and international trade regulations.
Willing to travel abroad when necessary.
Good command of English (speaking, writing, negotiation).
Proactive, target- driven, and able to work independently.

Quyền lợi

Insurance coverage (social, health, and unemployment) as per labour regulations.
Work hard – snack harder! We’ve got a cozy pantry with free coffee, tea, and snacks always ready for you.
A 2- month probation period applies for this position.
Annual performance & salary review.
International working environment: Trust- based culture with close collaboration in small teams.

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-22 07:30:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
17/12/2025
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
OccupationalExperienceRequirements, 24
Số lượng cần tuyển
1
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Sales Admin - Mã tin đăng: 5412227. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH THƯƠNG MẠI XUẤT NHẬP KHẨU SUNSHINE GROUP

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây