Reverse Logistics Executive

CÔNG TY TNHH ONPOINT
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Reporting to the
Reverse Logistics Manager
, you will be responsible for:
Job Summary:
This role requires a proactive and results- driven individual with experience in platform dispute management and a strong ability to "get things done." The Dispute Lead will be the primary point of contact (POC) for coordinating with internal departments and external platforms to resolve claims, minimize losses, and improve operational efficiency.
The Reverse Logistics Executive will oversee a team and manage the full process of handling Failed Delivery and Customer Returns (FDCR) accurately and swiftly to minimize financial losses for the company through fast dispute resolution, fraud prevention, Platform compliance, and operations process accountability.
Responsibilities:
Reserve Logistics Management
• Manage the end- to- end process of FD/CR returns, ensuring operational efficiency and compliance.
• Oversee the dispute management process with platforms and 3PL partners to ensure fair compensation.
• Monitor KPIs such as return rates, dispute resolution success, and recovery values.
• Act as the main POC for resolving disputes related to FDCR orders caused by platform or last- mile delivery issues.
• Lead initiatives on damage assessment, reprocessing, and restocking of returned items.
• Identify and mitigate process gaps leading to stock write- offs and financial losses for Onpoint
• Collaborate with 3PL partners and internal stakeholders (Warehouse, Finance, Commercial, and Customer Service) to streamline reverse logistics operations.
• Prepare monthly performance reports and recommend strategic improvements.
Inventory Management & Compliance
• Work with Finance teams to complete monthly claim reconciliations and provide clear explanations for discrepancies.
• Conduct regular compliance audits to ensure 3PL warehouses adhere to SOPs for inventory handling.
• Implement and maintain tracking systems to minimize stock risk exposure and ensure compliance with inventory policies.
• Train warehouse teams on inventory compliance, risk management, and audit standards.

Yêu cầu công việc

Requirements:
• Strong understanding of E- commerce, warehouse operations, inventory control, and compliance standards.
• Bachelor’s degree in Logistics, Supply Chain Management, Business Administration, or a related field.
• Excellent analytical and problem- solving skills with a focus on process improvement.
• Proven ability to manage cross- functional teams and collaborate with external partners.
• Strong communication and interpersonal skills.
• Proficiency in inventory management systems and Microsoft Office Suite (Excel, PowerPoint, etc.).
• Minimum of 2- 3 years of experience in logistics, inventory management, or dispute resolution.
• Must be proactive, results- driven, and aggressive in achieving goals ("get things done" attitude).
Key Competencies:
• Attention to detail and accuracy.
• Leadership and team management capabilities.
• Proactive and solution- oriented, and result- driven mindset.
• Strong organizational and time management skills.
• Ability to work under pressure and meet tight deadlines.
Benefits

Enjoy free coffee and tea
Tet, performance bonus
Flexible check- in/check- out
Allowances
Work from home 4 days/month
Full salary insurance
Premium health insurance
Up to 19 days of leaves
Laptop provided

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-30 01:50:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
26/12/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Giao nhận/ Vận chuyển/ Kho bãi
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Reverse Logistics Executive - Mã tin đăng: 5363761. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH ONPOINT

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job