PURCHASING OFFICER

CÔNG TY TNHH KURZ VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Bình Định
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 10 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Project Procurement

Ensure all purchased items meet approved technical specifications and quality standards, working with engineering and production teams to verify requirements;
Lead and coordinate procurement for construction, engineering, and technical projects, from tendering through contract award and delivery;
Align purchasing schedules with project timelines to prevent delays, closely coordinating with relevant departments/ teams/ sections and Project Management personnel;
Prepare and maintain procurement plans, documentation, and regular progress reports for management and project stakeholders.

Vendor management

Negotiate contracts with project vendors, ensuring favorable terms for quality, price, and delivery;
Source, evaluate, select, and develop qualified suppliers for machinery, equipment, construction materials, and related services;
Conduct supplier performance reviews, focusing on technical capability and reliability, and coordinate with Quality Control to address non- conformities promptly.
Coordinate with suppliers and internal teams during equipment delivery, installation, and commissioning phases;
Collect quotations, analyze and compare pricing, commercial terms, and propose optimal purchasing solutions;

Contract & Risk management

Follow up on warranty terms, service support, and claim procedures where needed.
Monitor contract compliance, address disputes, and mitigate risks in project procurement, in collaboration with Finance and relevant stakeholders.
Draft, review, and negotiate project purchase agreements, including penalty clauses, warranty terms, and delivery milestones;

Cost and compliance control

Ensure compliance with internal/ external legal standards and/or regulations governing the Company and/or the business of the Company, coordinating with relevant stakeholders when required.
Perform cost analysis and evaluations for high- value project purchases;

General Purchasing

Other relevant tasks as assigned by Purchasing Manager or Head of Administration.
Support day- to- day procurement needs across departments
Maintain purchasing records, update SAP database when required, and track order statuses, liaising with requesters to ensure timely delivery and accurate documentation.

Yêu cầu công việc

Microsoft Office proficiency
Solid understanding of construction materials, engineering equipment, and technical supplier markets
Bachelor Degree or higher in Business, Logistics, Foreign Trade, Supply chain Management, Engineering, or a relevant field
Excellence communication and cross- functional collaboration abilities
Project coordination and time management skills
Advanced negotiation skills for Capex and Opex procurement
Analytical thinking for cost and risk assessments
ERP/ SAP experience preferred
Well- structured, systematic and accurate working style
3+ years of relevant experience in technical procurement, especially in machinery, equipment, or construction materials
Fluency in Vietnamese and English

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Xe đưa đón, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Phụ cấp thâm niên

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-19 13:10:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
27/10/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 10 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Vật tư/Thiết bị/Mua hàng
Khu vực
Bình Định
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin PURCHASING OFFICER - Mã tin đăng: 5221913. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Các tìm kiếm khác liên quan đến công việc Purchasing officer

CÔNG TY TNHH KURZ VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây