Phó bộ phận Tiền sảnh/ Assistant Front Office Manager

WORLDHOTELS LONG BEACH RESORT PHU QUOC
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Phú Quốc, Kiên Giang
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Operations Management

Oversee the operation of OPERA PMS, telephone systems, key card systems, and other supporting software.
Manage work shifts, scheduling, and maintain presence in the lobby during peak hours.
Coordinate closely with other departments to ensure guest satisfaction.
Supervise check- in and check- out procedures to ensure accuracy, speed, and compliance with hotel standards.
Ensure the Front Office operates smoothly, efficiently, and delivers the best possible guest experience.
Control room allocation, handle special requests, and monitor daily room status.

Guest Services

Oversee the implementation of guest loyalty programs.
Supervise staff communication, attitude, and appearance to ensure service quality.
Welcome, assist, and handle important guest feedback or complaints.
Monitor and analyze guest reviews (TrustYou, Booking.com, TripAdvisor, etc.) and propose improvement actions.
Ensure proper service standards for VIPs, repeat guests, MICE groups, and other special guests according to 5- star requirements.

Human Resources & Training

Assist the Front Office Manager in recruitment, performance evaluation, and employee recognition or disciplinary actions.
Develop periodic training plans on service skills, complaint handling, upselling, and communication skills.
Conduct on- the- job training, supervise performance, and ensure staff compliance with SOPs.

Administrative Management

Review, update, and implement department procedures, forms, and SOPs.
Approve Duty Manager and Night Audit reports and handle any operational issues arising.
Control operational costs, office supplies, and front office equipment.

Safety & Security

Implement and supervise compliance with safety and security procedures in the Front Office area.
Coordinate in handling incidents, accidents, or emergencies involving guests or staff.
Act as the main liaison between the Front Office and the Emergency Response Team during critical situations.
Ensure staff receive regular training on fire safety (PCCC) and emergency evacuation procedures.

Yêu cầu công việc

Preferably with experience working in an international or global hotel brand environment.
Proficient in Microsoft Excel, Word, PowerPoint, and other relevant office applications.
Minimum 2 years of experience as a Duty Manager or higher position in a 5- star hotel.
College or University degree in Hotel Management or a related field.
Strong knowledge and hands- on experience with OPERA PMS, with good understanding of CRS and Channel Manager systems.

Quyền lợi

Professional Development – Training opportunities and clear career advancement paths
Attractive Salary
Translation: Commuting allowance policy- Applicable to employees with permanent residence in Phu Quoc.
Friendly Work Environment – Supportive team, open communication, and strong company culture
Annual leave as regulated by the Labor Code.
Housing allowance policy- Applicable to employees whose permanent residence is outside Phu Quoc
Holiday and Tet Bonuses in accordance with Vietnamese labor laws.
Meals Provided
Full Insurance Coverage – Social, health, and unemployment insurance in compliance with labor laws

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-31 16:10:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
30/12/2025
Hình thức làm việc
Khác
Cấp bậc
Outlet Manager
Số lượng cần tuyển
1
Ngành nghề
Thư ký - Trợ lý
Khu vực
Phú Quốc, Kiên Giang
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Phó bộ phận Tiền sảnh/ Assistant Front Office Manager - Mã tin đăng: 5368533. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Các tìm kiếm khác liên quan đến công việc Bộ phận tiền sảnh

WORLDHOTELS LONG BEACH RESORT PHU QUOC

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây