Operations Officer, Payment Services

HSBC VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Some careers grow faster than others.
We are currently seeking a high calibre professional to join our team as an Operations Assistant, Payment Services.
Digital Business Services (DBS) is a pivotal part of the Group, providing essential operational and technical support to our global businesses and helping improve customer service and efficiency. Digital Business Services combines global expertise and technology to help keep us ahead of the competition.
If you’re looking for a career that will give you plenty of opportunities to develop, join HSBC and your future will be rich with potential. Whether you want a career that could take you to the top, or simply take you in an exciting new direction, HSBC offers opportunities, support and rewards that will take you further.
Job Purpose:
* Payment Operation
- Ensure that transactions are executed in compliance with the established procedures/policy & local regulation including documents checking, payment processing on system and investigation.
- Manage daily payment requests from customer, works with teammates/other functions and customers to ensure that any payment related queries or problems are resolved promptly. Escalates process issues and non- conformance as required
* Impact on the Business/Function
- Is responsible for planning and prioritization of day to day services across teams
- Is responsible for supporting the implementation of change programs as directed by the Line manager, including Global Standards
- Is responsible for ensuring the teams deliver in line with its demand statements
- Develop and implement Operating Procedures in accordance with the respective Business Services Operating Model
* Leadership & Teamwork
- Support LM for the coaching and development of individual team members and the overall development plans of the teams
- Contributes to the creation of a supportive work environment driven by HSBC values/code of conduct.
- Provides guidance/ support to team members, manages their performance to meet expected standards and objectives.
* Operational Effectiveness & Control
- Demonstrate ways to improve service quality and exceed customer’s expectations.
- Apply knowledge of relevant operational manuals (including the Ops FIM), anti- money laundering, sanctions and internal procedures/polices and regulatory requirements of the business to ensure suspicious transactions are promptly escalated and to continually evaluate the operational risks inherent in the process.
- Contribute ideas and initiatives which lead to an enhanced relationship with the business partners and customers

Quyền lợi

13rd Salary Payment
Incentive bonus
Insurance

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-06 14:00:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
28/11/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Hành chính - Văn phòng
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Operations Officer, Payment Services - Mã tin đăng: 5313565. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

HSBC VIETNAM

Quy mô: Trên 1000
Trụ sở: 106 Nguyễn Văn Trỗi - Tầng 12 toà nhà Centre Point, Phu Nhuan, Ho Chi Minh

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Operations officer tại tỉnh/thành