NOC Analyst 1st Line Network Operations Center

SERDAO
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Mô tả công việc

Purpose of position

Provide a friendly support environment to customers.
Proactively monitor to identify issues, respond to network and hardware alerts reported by monitoring systems, customers, or internal staff. Maintain and update tickets in Ticketing System, dispatch field service engineer as needed, prompt escalation to 2nd line when required.

Main Tasks (key accountabilities, deliveries)

Be first responder to tickets and calls within agreed SLA time
Detect and respond to major incidents, including invoking the major incident process and maintaining regular communication with relevant stakeholders, including working with IT
Answer calls from passengers and customers in a professional manner and create corresponding tickets to record work carried out.
A first line technician should also be informed during the service transition.
Perform the first technical troubleshooting according to a set of pre- defined and agreed standards based on the service having issues.
Maintain the knowledge base for customer specific solutions.
A first line technician should be consulted when new trouble- shooting instructions are made, in the implementations and monitoring of the service delivery plan, to ensure these are reasonable and practical. They should escalate when an issue for a new service or customer that they do not know how to troubleshoot due to lack of knowledge arises.
Operations to identify impacted customers.
Perform pro- active monitoring based on standard agreed parameters and tools
Route tickets to responsible internal parties (2nd line) when issues can’t be resolved by 1st line.

Yêu cầu công việc

Yêu cầu công việc

Functional competences:

Fluent in writing and speaking English.

Qualifications and experiences:

Good technical aptitude to help with describing faults to technical experts
Basic Linux 2nd line troubleshooting support skills is a plus
Highly organized self- starter with the ability to prioritize workload to deliver high quality results to demanding timelines
Intermediate to Advanced data analysis skills utilizing MS Excel
Strong team player with good work ethics, excellent interpersonal and communication skills
At least one year’s experience working in a Support Desk/1st line role
Experience of working in a networking and support environment in a customer facing role
Networking troubleshooting, including Wi- Fi

Quyền lợi

Tại sao bạn sẽ yêu thích làm việc tại đây

Team building organisation
A friendly work environment with international working standards
Experience in working with a French company with many interesting international projects
BONUS + Salary annual review

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-08 04:35:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
11/11/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần cứng/mạng
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin NOC Analyst 1st Line Network Operations Center - Mã tin đăng: 5317694. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

SERDAO

Quy mô: Dưới 10
Trụ sở: 14 Phan Ton, District 1, Ho Chi Minh

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây