Nhân viên Sales Admin (Temp 12 tháng)

AMOREPACIFIC VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

JD
Sales report management (Counter, Brand, Product)
- Develop weekly/monthly sales reports as requested, send approved reports to department stores as required.
- Maintain and update sales and customer records as required.
- Manage database entry of Sales teams such as key- in/return bills to fix errors.
- Check data accuracy in orders and invoices vs promotion scheme.
Document, Invoice, Payment
- Submit accurately and timely.
- Track and manage delivery service fee, including quotation, proposal, payment process.
- Manage sales operation fee under budget set by company (delivery service fee, service tool, fixed assets, cleaning, laundry, printing, etc.)
- Arrange and proceed cleaning service for counter following department stores policy, including register, payment.
- Execute internal and external paperwork for counter opening and closing.
Retail Support
) Operation + Training Arrangement
- Support workshop/ event if needed.
- Outsourcing, buying service tools or other materials for the BA team to ensure high quality customer service.
- Register, transfer BA between counters.
- Prepare and organize team bonding if any.
- Support organizes monthly BA training including reserve revenue, set up and preparation.
- Liaise with department stores for new BA registration and BA transferred between counters and other registration for monthly stock- count.
) Communication + Incentives
- Calculate monthly, quarterly, yearly incentives and special incentives following approved policy for salesforce accurately and submit on time.
- Liaise and collaborate with internal and external teams for smooth operation and achieving goals.
) Working shifts
- Collect and execute reports from counters including time sheets (attendance, punctuality, overtime, annual leave), staff’s roster, etc. Check the timesheet with a finger- print report to ensure accuracy of all reports.
MBS Support (all related to IF brand):
- Communicate any changes or updates in IF product information promptly to the MBS team.
- Ensure all MBS- related data from IF brand is up- to- date and accessible for decision- making processes.
- Assist in keying in payments, costs, and other financial transactions related to MBS of IF.
- Conduct periodic stock audits to maintain accuracy and prevent discrepancies.
- Prepare and manage all necessary documents for IF MBS operations, including invoices, receipts, and payment records.
- Provide accurate and timely information on product codes and COGS to relevant stakeholders (MBS team).

Yêu cầu công việc

Yêu cầu ứng viên
Qualification and experience:
- Computing: MS Office, especially Excel (must).
- Education: Bachelor’s degree in Sales / Marketing or any related field (preferred).
- English: Conversational.
- Experience: 2- 4 years of sales admin / retail operation experience in the retail / beauty industry (preferred).
- Hands on experience with CRM software and MS Office (MS Excel in particular).
- Excellent organizational and multitasking skills.
- Ability to work under strict deadlines.
- A team player with high level of dedication.
- Good at data collection and process, reporting, paperwork.
- Understanding of sales performance metrics.
Personal skills and attributes:
- High sense of responsibility with a strong supporting mindset.
- Personality: flexible, precise, patient, mature, committed, self- motivated.
- Excellent task and time management.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chăm sóc sức khỏe, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-29 06:20:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
30/09/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Nhân viên Sales Admin (Temp 12 tháng) - Mã tin đăng: 5238497. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

AMOREPACIFIC VIETNAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây