Marketing Manager

TALENTNET
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

RESPONSIBILITIES:

Guide retailers in measuring and reporting store and website traffic and sales, suggesting improvements.
Utilize Google Analytics to provide weekly eCommerce traffic reports and identify growth opportunities.
Conduct competitive analysis and provide real- time recommendations for market promotions.
Lead and influence stakeholders in executing a cohesive marketing plan.
Explore innovative ways to use financing as a traffic driver in foreign markets.
Collaborate with licensees to establish a marketing promotions calendar for international territories, aligning with the organization&039;s annual marketing plan.
Collaborate with various teams to create effective marketing promotions and strategies.
Collaborate with retailers and agencies to analyze marketing and advertising trends and benchmark against competitors.
Drive traffic to stores and eCommerce websites through targeted promotional campaigns.
Stay updated on market dynamics, competitors, and opportunities, and communicate with each market accordingly.
Develop strategies to promote mattress sales and penetrate new markets.
Work with leadership to align company goals for store and website traffic, sales, and market growth in each country.
Share market trends and insights with internal teams to develop targeted marketing programs.
Demonstrate the company&039;s core values in all job functions.
Consider cultural diversity and local perspectives when developing marketing and advertising strategies.

REQUIREMENTS:

Minimum of 5 years of experience managing a field marketing operation.
Excellent attention to detail and communication skills, both verbal and written.
Ability to thrive in a fast- paced environment with demanding deadlines.
Familiarity with traditional marketing channels such as TV, print, and radio.
Strong time management and organizational abilities.
Self- motivated and capable of working independently or as part of a team.
Proficient in Microsoft Office Suite and internet use.
Analytical mindset and problem- solving skills.
Familiarity with continuous improvement principles.
Proficiency in Excel and ability to create formulas for enhanced reporting.
Previous experience in B2C marketing and/or advertising, preferably in a high- volume retail store, particularly in the hardgoods industry
Strong supervisory and management skills.
Bachelor&039;s degree in advertising, Business Administration, Marketing, or related field.
Effective presentation skills.
Exceptional professionalism and customer- oriented approach in dealing with internal and external stakeholders.
Knowledge of digital marketing techniques, including SEO, SEM, email marketing, and social media.

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-05 07:30:35

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Marketing Manager - Mã tin đăng: 4255492. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 100 - 200
Trụ sở: 24C Phan Dang Luu

Thông tin chung

Ngành nghề
Marketing - PR
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
19/05/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây