Marketing Manager

CÔNG TY TNHH ĐẦU TƯ VÀ THƯƠNG MẠI THUẬN PHÚC
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Planning & Strategics:

Work with the BOD relevant parties to develop a tactical marketing plan that identifies market niches and segments.
Setting goals for the business development team and developing strategies to meet those goals and revenue growth.
Research prospective products in target Vietnam e- commerce markets and focusing the cosmetics industry.

E- Commerce Operation & Monitor:

Monitor and review sales production and adjust sales activities, and sales priorities to achieve set goals/budgets and forecasts.
Monitor progress and provide solutions to handle sales activities at each time.
Looking for solutions to grow and optimize operating costs of the ECOM channel.
Establish team sales goals and allocate key livestream teams to each member.
Implementation, management, and measurement of sales strategies and tactical promotion campaigns.
E- commerce: In collaboration with the Ecommerce Team to develop and mass- out E- com campaigns.
Lead, managed and motivated an effective e- commerce team and marketing team to achieve budgeted sales.

Brand Marketing Communication:

Develop and execute a comprehensive strategic marketing plan for “Elem Formulas Brands” and “ELVA Film Brands” targeting B2C.
Manage Social media platforms with Branding Marketing Communications to ensure consistent posting and adherence to brand guidelines.
Drive brand awareness with Branding/Marketing communications and together with the e- commerce manager create a year calendar of activities and campaign.
Oversee all digital marketing resources, including the website and social media platforms, to ensure consistency and effectiveness in "elem formulas brand&039;s" marketing strategies.
Develop and manage marketing/sales budgets and maintain effective internal marketing communications
Manage offline marketing resources, including branding and advertisement campaigns, to increase "elem formulas brand&039;s" awareness and market penetration on MT, and GT Channel (Hasaki | Beautybox | Guardian | Lotte | Beauty World).
Manage and oversee content creation, ensuring alignment with the brand’s voice and strategic marketing goals for GenZ

Other responsibilities:

Marketing: Along with the marketing team review and optimize operations indicators: Click | CTR | External Traffic | Conversion and Monitor format: CPAS | PMAX and Shopping on Website and Ecom Flatform.
Develop a human resources organizational structure and key performance indicators (KPIs) to periodically evaluate individuals for e- commerce and marketing teams.
Being responsible for training the E- commerce & marketing team
Accountant: In collaboration with the accountant team make Monthly, quarterly, and annual sales and expense reports.
Team structure: E- Com Team, Marketing Team.
Reporting: Making e- com revenue & marketing activity reports monthly/ quarterly reports and year report
Reviewing: Along with the Ecom Manager review and optimize floor operations indicators: CR | AVO | Traffic | GMV | Drop.

Yêu cầu công việc

- Communication skills: Must be able to communicate with clients of all backgrounds and educational levels. Well- developed written and verbal communication skills
- Organizational skills: Must be comfortable juggling numerous tasks
- At least 05- year experience in e- commerce and marketing (preferably B2C).
- Smart, aggressive, and ambitious to conquer new challenges
- Hard- working and self- accountable.
- Excellent presentation & communication skills
- Time- management skills: Must understand how to prioritize time and be comfortable managing a calendar and adjusting their schedule as needed.
- Good negotiation, good listening & questioning skills, time management, and problem- solving skills.
GOOD TO HAVE
- Experience working/living in cross- culture
- Experience in Beauty, Fashion E- commerce, and retail industry.

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-08 16:25:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
08/10/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Marketing Manager - Mã tin đăng: 5255596. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH ĐẦU TƯ VÀ THƯƠNG MẠI THUẬN PHÚC

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây