LOGISTICS SALES MANAGER

CÔNG TY CP TẬP ĐOÀN VIỆT HỒNG
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 10 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

The Logistics Sales Manager will support the organization through development management and leadership of the sales team. This role will plan and implement sales strategies that will gain business and effectively manage the logistics businessofclients.Including:
Sales strategic consultant to Chairman & BOD:
 Monthly financial analysis: including determining overall success of shipment/customer (supported by Financial team)
 Manage sourcing of customers. Build and maintain relationships with customers and growing customer base.
 Monitor the company&039;s business strategy, continuously analyse market information, and propose effective development plans
 Set sales team profit goals and accountable for business goals
 Maintenance of current customers: Including analysis of current air/sea/road freight to assure the business is competitive and also providing excellent service.
 Strategise, budget, and negotiate new business proposals, presenting to both management and customers
 Conduct sales planning and follow up in line with company sales targets, objectives and strategies
 Directly manage Sales Department to achieve company’s sales target
Supplier management:
 Liaise and negotiate with suppliers (ocean freight, air freight, road transportation) to get suitable offers.
 Source and onboard new suppliers to expand the vendor network.
 Build and maintain strong relationships with existing/new supplier;
Cost Negotiation:
 Negotiate pricing, terms, and contracts with suppliers to achieve the best price >> Collaborate with suppliers on continuous improvement initiatives to enhance service quality.
Costing analysis: calculating the price of distribution channel for agent and direct customers.
Market Analysis:
 Maintain metrics and analyze data to assess performance and implement improvement
 Provide regular market analysis and insights to inform strategic sales decisions.
 Determine current rates in the market place offered by competitors.
 Cultivate an understanding of and network within the local market to identify opportunities and drive projects
Cross- Functional Collaboration:
 Work closely with other departments within the company to provide satisfying service to customers, or/and align sales strategies with business objectives

Yêu cầu công việc

 Fluency in English is a must.
 Ability to make quick, smart business decisions.
 Demonstrated success in developing and executing sales strategies that deliver cost saving and operational efficiencies.
 Ability to thrive in a fast- paced and dynamic business environment
 Outstanding organizational skills, excellent time management skills, and ability to multitask.
 Leadership qualities with the ability to motivate and lead a team to achieve results.
 Proven record of growing business and starting new accounts.
 Minimum 3- 5 years of experience in management of logistics sales or the same position in Sales Freight Forwarding, Logistics, Local Delivery,...
 Excellent negotiation, communication, and interpersonal skills to collaborate effectively with suppliers and clients.
 Bachelor&039;s degree in Transportation & Logistics, international business, or a related field.
 Sales experience with success in the cold- calling environment.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Chế độ thưởng, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-19 13:05:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
26/08/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 10 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin LOGISTICS SALES MANAGER - Mã tin đăng: 5194260. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY CP TẬP ĐOÀN VIỆT HỒNG

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job