Logistics Key Accounts Specialist

HEINEKEN VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Main Responsibilities
Customer Service strategy

External communication with customers, ensuring trustful customer relations and Customer Satisfaction
Use TPM methodology and Customer Value Pillar as tool- kits for continuous improvement as well as External Benchmark
Contribute to overall Customer Service Strategy. Devises and executes the long term logistics operational strategy for their customers in line with CS&L and Sales Strategy- with a particular focus on delivering optimal balance of service levels and cost as % of revenue and customer satisfaction.
Manage and promote communication and cross- functional collaboration with Sales and Finance

Customer Relationship Management
Drive the Customer Relationship Management for their Customers:

Uses and promotes usage of E2E customer information at any point of customer contact.
Actively works to get one- source of E2E customer information together with Sales, Trade Marketing, Finance and CS&L.
Supports to get to a robust Customer and Product data via right governance and alignment with Master Data experts

Coordinate customer Queries, Incidents, Claims and Disputes by:

Managing the process of capturing customer queries.
Manage proactive communication to Customer
Monitoring and evaluating the resolution process, with involvement of relevant stakeholders.
Tracking and recording common customer complaints, and proactively acting upon to achieve claims reduction.

Customer Collaboration & joint value creation

Gains top management sponsorship
Facilitates links between the right people in both companies
Implements Joint Supply Chain Plan with Customers
Forges strong personal relationships with key customers and supply management at all levels
Detects opportunities and implements Supply Chain collaboration initiatives with Customers aiming at joint value creation

Management information Reporting
Provides clear and accurate information on Customer Service performance via:

Managing the reporting of service level agreements, costs and KPIs (internally and externally) (ex: Case Fill Rate, Cost to Serve, OSA…)
Joint Scorecard with Customers
Ensuring there are clear metrics across all KPIs
Ensuring Root Cause Failure Analysis on KPIs

Organization and People management

Actively drives a customer centric culture in the team and ensures cross- functional alignment.

Effectively organizes and manages a team of people by:

Having right team members and roles in- place
Actively shares with other OpCos and contributes to Global CS capabilities and CS community on an need basis
Lead and/or contributes to cross- functional projects on a need basis
Implementing personal development programm including competencies development
Driving an aligned and focused culture through clear performance targets and regular one- on- ones

Quyền lợi

Performance appraisal twice a year to guarantee constructive feedback
A diverse and open working culture, where your true identity is celebrated.
Gift for special holidays and sponsor traveling ticket in Tet Holiday
Flexible benefit voucher
Be a part of our sustainability journey in Brewing the Better Vietnam.
Your wellbeing will be taken care by our Health & Safety Team since Day 1.
Bao Viet Insurance for employees and family
Performance bonus (estimated at least 3 months) and 13th month salary bonus
80% lunch in canteen
Annual team building, Town hall, YEP
Multiple career opportunities to rotate within Functions or cross- functions.
Annual leave: 18 days/year
Working hour: from Monday to Friday (8h00- 12h00,13h00- 17h00)

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-24 11:05:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
22/08/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Quan hệ đối ngoại
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Logistics Key Accounts Specialist - Mã tin đăng: 5234943. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

HEINEKEN VIETNAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Key accounts tại tỉnh/thành