KẾ TOÁN TỔNG HỢP QUẬN 1-ASSISTANT FINANCE MANAGER

SOMERSET SERVICED RESIDENCE
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 2 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

The AFM ensures completeness, timeliness and accuracy of financial statements and related accounting activities.
To verify that sales from the Rooms department and Other Operating department are correct.
To ensure the accuracy of entries to ledger accounts and reconcile subsidiary ledger accounts to the general ledger.
To verify that the guest ledger balance and total of all account detail balances for each room correspond to the system- generated guest ledger and General
Ledger balance.
To verify that fixed assets are purchased according to the capital expenditure budget, that amounts are properly recorded, and the fixed assets ledger
To manage prepaid and accrued expense monthly allocations and other allocated expense calculations and to ensure they are properly accounted for.
completed.
To verify the daily bank balances through review of the bank statements for all bank transactions and to prepare the bank reconciliation to be submitted to
Capex stock count yearly.
the FM for approval.
Regarding VAT, WHT, PIT, CIT to verify that amounts are promptly declared and paid on time.
To ensure that all tax matters are treated in a proper manner and in compliance with related legislation.
To follow up any tax changes and other legislation.
Perform month end closing and prepare accurate financial reports as required by the management. Perform monthly financial variance analysis and reports
Work with auditors/tax/authorities in relation to the Company’s audited.
to Finance Manager within the reporting date lines.
Check and verify all reports prepared by her/his downline before submitting them to the Finance Manager for review. Review and closely monitor debtor’s
collections and debtors’ aging.
Carry out any other task or ad- hoc assignment in accordance with the law from time to time as required by Head of Department & Management.
Assist in all local tax matters.
Supervise and continue to improve the productivity and efficiency of staff reporting.
Update bank signature when there is a change.
Prepare all statutory reporting to the relevant government departments promptly.

Yêu cầu công việc

- Strong computer skills are required (Microsoft Office).
- Good English communication skills both English & Vietnamese
- Preferably to have working knowledge of retail, hospitality business.
- Careful, detailed- oriented.
- Strong analytical skills
- Preferably to have knowledge of Reservation Management and Accounting software (Oracle, SAP, RMS, Opera…).
- Ability to work independently.
- University graduation in accounting/finance major.
- 2+ years’ experience in GL accounting role.

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-12 15:35:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
22/10/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Trưởng Nhóm / Giám Sát
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 2 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Kế toán - Kiểm toán
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin KẾ TOÁN TỔNG HỢP QUẬN 1-ASSISTANT FINANCE MANAGER - Mã tin đăng: 5202028. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

SOMERSET SERVICED RESIDENCE

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây