IT Support Engineer Cloud/ Networking

FUJITSU VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Nam Từ Liêm, Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Mô tả công việc

Main job duties:
Daily investigate and troubleshoot issues (remote/onsite) of OS/Application, HW, IT Infrastructure and Network for end users. Follow up with customers to ensure issues has been solved.
Record requests and problems and solutions in logs system.
Manage vendor: manage and monitor vendor jobs and working performance.
Answer incoming calls/emails and provide 1st & 2nd level support to customers.
Responsible for managing, operating, troubleshooting the server/network system. Assist other SEs in maintenance other IT infrastructure devices.
Perform other ad- hoc duties as required from manager.

Yêu cầu công việc

Yêu cầu công việc

Gender: Male
Education level:
Have one or more international certifications in IT fileds is an advantage: Cisco/ Microsoft/ VMWare/ ITIL/ ...
Bachelor’s or University’s Degree in IT or Telecommunications.
English or Japanese communication skills in both speaking and writing (Japanese is an advantage)
Have certificates, deep knowledge and understanding about Windows/Network/Cloud/Security system
Working experience:
Have experience in working with Japanese customers is an advantage.
Have experience managing, operating, troubleshooting big troubles.
Have experience (at least 2 year) in IT customer service.
Job skills:
Server system:
Deploy/Configure/Monitor/Diagnose/Troubleshoot server software and hardware problems.
Have knowledge in Domain, File Server…
Have knowledge in Windows Server/ Cloud, Hybrid/ Security/ ...
IT Infrastructure:
Install and configure new computers and other IT equipment.
Manage and co- operate with vendors to fix IT devices: printer, plotter, projector, Multifunction devices, TV meeting, PBX, Security door…
Network system:
Have knowledge in TCP/IP for troubleshooting LAN and WAN network.
End- User support:
Support end- user (onsite/remote/on phone) to resolve IT related problems.
Soft skills:
Good management, report and documentation skill: PowerPoint, Excel, Word.
Have the ability to work independently as well as part of the team.
Strong problem- solving skills.
Hardworking, carefully, attention to details and willing to learn new things.
Flexible working time: can work in shift/over time/at weekend/on holidays.

Quyền lợi

Tại sao bạn sẽ yêu thích làm việc tại đây

OPPORTUNITIES AT FUJITSU:

Oversea training opportunities
Career advancement within organization
Working for one of the leaders of Global IT Company,
Oversea relocation opportunities

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-18 11:35:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
25/04/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần mềm
Khu vực
Nam Từ Liêm, Hà Nội
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin IT Support Engineer Cloud/ Networking - Mã tin đăng: 5032316. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

FUJITSU VIETNAM

Quy mô: 100 - 200
Trụ sở: Keangnam Hanoi Landmark Tower, Nam Tu Liem, Ha Noi | Saigon Finance Center Building, 9 Dinh Tien Hoang, District 1, Ho Chi Minh

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job