IT Helpdesk Intern

BẢO MẬT
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Grant Thornton (Vietnam) Limited is an independent member firm of Grant Thornton International. We are a leading professional services organisation in Vietnam providing Audit, Tax, Advisory and Business Process Solution services. We have a professional team of 13 Partners and more than 380 professional staffs in offices located in Hanoi and Ho Chi Minh City.
In order to meet the demand of our growing practices, we are looking for a qualified candidate to fill in a position of IT Intern of our Hanoi office. Detailed tasks of and required qualifications for this position are as follows:
Duties and Responsibilities
· Provide technical support to end- users via phone, email, or in- person.
· Provide guidance on software usage to end- users.
· Follow established procedures for issue escalation.
· Report and address security incidents or vulnerabilities.
· Document support interactions, troubleshooting steps, and resolutions.
· Assist with the setup and configuration of computers and peripherals.
· Other duties as assigned.
· Respond to help desk tickets and service requests.
· Assist with user onboarding and offboarding processes.
· Install, upgrade, and configure software applications.
· Ensure compliance with security policies.
· Diagnose and resolve hardware and software issues.
· Maintain an inventory of hardware assets.
· Collaborate with IT administrators for complex problems.

Yêu cầu công việc

Required Qualifications/skills
· Technical Skills: Proficiency in Windows, and Basic knowledge of hardware and OSI model, network protocols
· Soft Skills: Good interpersonal and communication skills.
· Education: A degree in Information Technology or a related field is preferred.
Desired competencies:
· Ownership: Takes responsibility for own actions and learns from experience.
· Initiative: Demonstrate a thirst to understand how your role fits in and seeks opportunities to contribute beyond own role;
· Adaptability: Shows agility and easily adjusts to changing work situations; and

Quyền lợi

Laptop, Phụ cấp, Đào tạo, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-24 12:15:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
02/11/2025
Hình thức làm việc
Thực tập
Cấp bậc
Sinh Viên/ Thực Tập Sinh
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần mềm
Khu vực
Hà Nội
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin IT Helpdesk Intern - Mã tin đăng: 5263036. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

BẢO MẬT

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
It helpdesk intern tại tỉnh/thành