HR Advisor

PTSC OFFSHORE SERVICES (POS)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Bà Rịa Vũng Tàu
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Recruitment:
- Develop and implement employer branding activities through events, media, and internal communications to attract candidates and enhance company’s values.
- Develop and implement HR strategies aligned with the company&039;s overall strategy. Review and propose optimal solutions for recruitment and HR management.
- Recruit personnel in a timely manner according to plans and ad- hoc requests from the Board of Management.
- Build relationships with universities and professional organizations for broader candidate resources.
- Forecast, assess, and mitigate risks in recruitment and HR management.
- Collaborate with other departments in implementing recruitment plan and candidate shortlisting.
Training and human capital development:
- Design and develop training programs that meet technical and safety requirements in the oil and gas industry.
- Propose solutions to enhance the quality of human resources in line with the development requirements of the oil and gas industry and the company&039;s situation.
- Organize training sessions, workshops, and knowledge- sharing activities.
HR management:
- Contribute to building company culture aligned with their vision, missions, and core values.
- Develop HR management solutions in accordance with the company&039;s long- term development strategy.
- Propose HR policies to optimize costs and operational efficiency.
- Perform other tasks assigned by the Board of Management.

Yêu cầu công việc

- Capability to work well under pressure and independently.
- Experience in recruiting and training for highly technical or managerial positions.
- Presentation and group training skills.
- Skill in comprehensive interview, including face- to- face and via phone/video interviews.
- Time management and work organisation skills.
- Leadership and problem- solving skills, strong sense of responsibility and teamwork.
- Willingness to travel domestically and internationally with frequency.
- Proficiency in using recruitment and training social platforms.
- Excellent communication skills.
- Knowledge of labor law and oil and gas industry regulations.
- Possesion of strong network and data resources for recruitment.
- Minimum 10 years of experience in human resources, HRBP, preferably in the oil and gas or other high- tech industries.
- At least 5 years in a senior role focusing on recruitment, training, and HR management for companies or corporations in manufacturing, construction, recruitment and workforce supply services, preferably in the oil and gas sector.
- FLUENCY in all listed skills: listening, speaking, reading, writing, composing documents, email communication, presentations.
- Experience in training needs assessment, developing training programs, and evaluation of training effectiveness.
- Proficiency in modern recruitment tools and methods, including interviewing, competency assessments, and utilization of online recruitment methods.
- Ability to collaborate with other departments to identify needs for training and human capital development.
- Skills in recruitment, competency assessment and HR management.
- Preference to candidates with a second degree in technical fields or advanced certificates in human resource management.
- Good insight about understanding HR needs and recruitment trends. Ability to develop long- term HR strategies aligned with company goals.
- Negotiation and problem- solving skills.
- Excellent skills in communication, negotiation, and relationship- building.
- Proficiency in Microsoft Office, Google Suite, and softwares for recruitment (Applicant Tracking Systems- ATS) and online training.
- Bachelor’s or higher degrees in majors of Human Resource Management, Business Administration, Law, Social Sciences, Linguistics, or related fields.
- Experience in developing recruitment strategies and building talent network.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-19 03:40:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
09/10/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Bà Rịa Vũng Tàu
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin HR Advisor - Mã tin đăng: 5219961. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

PTSC OFFSHORE SERVICES (POS)

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
HR Advisor tại tỉnh/thành