[HCM] Tập Đoàn Persolkelly Vietnam Tuyển Dụng Nhân Viên Logistic Operation Tiếng Nhật Full-time 2025

NGUYỄN NGỌC THIÊN THANH
Mức lương
10 - 15 triệu
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Yêu cầu ứng viên có kinh nghiệm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

COMPANY INTRODUCTION

Địa điểm

Hồ Chí Minh

We are one of the leading HR solutions companies in the APAC region providing holistic and integrated end- to- end HR solutions.

Logistic Operation (N2)

Địa điểm

Hồ Chí Minh

JOB DESCRIPTION

Project implementation support

Work with customers to align the billing process and collect master data from customers
Prepare master data in billing system and do the on- boarding of the new business to billing system
Work with LSPs to implement Logistics costing center (LCC) services to customers, for example, new billing process alignment with LSPs, LSP training, etc..

Logistics billing related operations (billing verification, PO management, monthly accrual)

Verify logistics billing/invoice from LSPs, by verifying the fact (based on logistics operations record) and price (based on contract rate or approval), and ensure compliance
Highlight any deviation to related parties, and work with related parties (LSP, purchasing, operations team) to make sure billings are correctly charged and documented in the end
Estimate the logistics cost for a natural month when the billing is not yet received from LSPs, and create the monthly accrual template for downstream department
Create PO for each LSP each cost category each business unit based on previous years’ actual spending, in consideration of business development in the new year, and monitor the PO consumption to make sure PO amount is always sufficient for cost booking

LSP management

Initiate any projects with LSPs for billing process improvement
Manage LSP billing performance to make sure they follow aligned process
Be the one contact window for LSPs for certain tender package in terms of any queries
Regularly exchange with LSPs to review LSP billing status, and share points to LSPs for them to improve, especially on billing performance

Drive process standardization and cost optimization

Cost data analysis to identify potentials for cost reduction, for example, spot rate/ad hoc shipment which happens frequently, rate card optimization
As the one responsible for a few countries or legal entities, try to standard the billing process among the countries and legal entities

REQUIREMENTS

English: Japanese (JLPT N2) and English (Intermediate)
Detail oriented and good working with numbers and documents
Strong computer/systems skills in Microsoft office, especially in Excel
Excellent communication and inter- personal skills with ability to work with cross- functions.
Bachelor’s Degree in international trade, logistics, Supply Chain, economics, financing, etc.
Strong analysis and problem- solving skill
Fresher is Accepted or 1+ year experience in business field (logistics operations experience is a plus)
Ability to work independently as well as in a team

BENEFITS

Annual health check
Private Medical Insurance
Completion Bonus
12AL

HOW TO APPLY

Note: Only selected candidates will be contacted (via email). Make sure that your email and Spam/ Promotions box are checked regularly so that you will not miss any notifications from us.
Submit your application via the APPLY NOW button below.
Deadline: 23:59 19/10/2025

APPLY NOW

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-19 23:20:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
14/11/2025
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Yêu cầu ứng viên có kinh nghiệm
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Giáo dục - Đào tạo
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin [HCM] Tập Đoàn Persolkelly Vietnam Tuyển Dụng Nhân Viên Logistic Operation Tiếng Nhật Full-time 2025 - Mã tin đăng: 5282803. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

NGUYỄN NGỌC THIÊN THANH

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây