[HCM] Công Ty Dimerco Vietfracht Tuyển Dụng Nhân Viên Chứng Từ Hàng Nhập/Ocean Import Docs Full-time 2025

NGUYỄN AN
Mức lương
10 - 15 triệu
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Yêu cầu ứng viên có kinh nghiệm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

COMPANY INTRODUCTION

Địa điểm

Hồ Chí Minh

Dimerco is a global logistics leader,providing comprehensive Air Freight, Ocean Freight, and Contract Logisticssolutions. With over 50 years of experience and a robust international network,we are committed to Connecting Asia with the World. Recognized among the Top 25Global Air Freight Forwarders, Dimerco operates 160+ offices, 80+ logisticscenters, and partners with 200+ strategic agents across Asia- Pacific, NorthAmerica, and Europe
We are currently seeking to recruit an Ocean Import Docs for a short- term position(approximately 8–9 months) and warmly welcome candidates with thefollowing qualifications to apply

Nhân Viên Chứng Từ Hàng Nhập/ Oean Import Docs (Hợp Đồng 8- 9 Tháng)

Địa điểm

Hồ Chí Minh

JOB DESCRIPTION

Coordinate with other departments and teamsto ensure smooth operations and troubleshoot issues.
Support Sales team with customer contact andrelationship building.
Prepare documents for payment, cost, orcollection and transfer to the accounting department.
Prepare and send arrival notice, deliveryorder to consignee, and resolve shipment issues.
Report and follow up with the manager for allassignments and issues.
Verify SOP, cost, and selling rate with Salesor Agents/Carriers.
Approve and close lot by reviewing costs,sales, and other information in Value Plus.
After receiving the arrival notice, checkdata, POD, deadline, and costs, then submit manifest to the customs declarationsystem.
Receive pre- alert from Overseas Dimerco andAgents, check related documents (HBL/MBL).
Build and maintain relationships with bothdomestic and overseas partners, actively searching for new sales leads.
Assist Leader to monitor and manage theimport team’s daily shipment arrangements.
Ensure on- time billing, cost approval, andmonthly shipment lot closing as per KPIs.
Maintain strong partnerships with vendors andbuild good relationships with clients.
Communicate and coordinate with customers,carriers, and affiliated vendors to ensure customer satisfaction and serviceexcellence.
Perform other tasks as assigned bymanagement.
Update information in Value Plus system(sales, costs, debit/credit notes).

REQUIREMENTS

Experience: Minimum 1 year of relevant work experience
Education: Candidate must possess at least a College Degree, Bachelor&039;s Degree,Economics, Foreign trading, International transportation, Logistics solution orequivalent.
Skills: Proficiency in MS Office and strong computer skills
Onboard time: Early November2025 (employment period: Nov 2025 – Jul 2026)
Language: Good command of English
Personal qualities: Self- motivated, respectful, honest, and trustworthy
Working schedule: Monday to Friday: 8:30 a.m. – 5:30 p.m. (7.5 workinghours/day, with 1.5- hour break); Saturday morning: WFH

BENEFITS

Salary: VND 10–12 milliongross/month
Monthly KPI performance bonus
Annual leave: 12 days/year (per company policy)
Full social insurance inaccordance with Vietnamese law
Quarterly incentive

HOW TO APPLY

Submit your application via the APPLY NOW button below.
Note: Only selected candidates will be contacted (via email). Make sure that your email and Spam/ Promotions box are checked regularly so that you will not miss any notifications from us.
Deadline: 23:59 22/10/2025

APPLY NOW

1 ứng viên

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-24 12:30:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
08/11/2025
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Yêu cầu ứng viên có kinh nghiệm
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Xuất - Nhập khẩu
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin [HCM] Công Ty Dimerco Vietfracht Tuyển Dụng Nhân Viên Chứng Từ Hàng Nhập/Ocean Import Docs Full-time 2025 - Mã tin đăng: 5287875. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

NGUYỄN AN

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job