Group Brand Manager (Food)

CÔNG TY TNHH CJ FOODS VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
8 - 10 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Job Summary
CJ Foods Vietnam is looking for a highly motivated and detail- oriented Group Brand Manager to join our team. The Group Brand Manager (GBM) is responsible for leading the development, execution, and performance of multiple brands within the company’s portfolio. This role ensures strategic alignment of marketing initiatives with business objectives while driving brand growth, consumer engagement, and market competitiveness. The GBM oversees a team of Brand Managers and collaborates with cross- functional teams to achieve revenue, profitability, and brand equity goals.
Key Responsibilities
Strategic Brand & Business Planning (60%)

Conduct brand portfolio analysis and recommend rationalization or expansion strategies throughout keeping abreast of market situations, consumer trends, internal sales performances and competitors&039; movements.
Set and monitor brand performance KPIs. Lead & drive cross functions to deliver those KPIs and ensure continuous growth and improvement
Develop communication/ NPI strategy that inlign with company vision & mission
Fully management of PnL and marketing budgets within agreed targets.
Define brand positioning, messaging and overall identity for umbrella brand and multiple categories
Define & excavate brand essence
Lead the development and execution of both short- term and long- term marketing strategies to promote our brand, products, and services

Category Brand Activities Excellence (30%)

Monitor and manage P&L for assigned brands, driving profitability and cost optimization
Liaise closely with Marcom Team/Agencies/Trade for branding and consumer communication activities with excellent execution (Including both ATL and BTL activities, such as TVC, digital, activation, sampling, OOH, and POSM…).
Monitor brand health metrics and make data- driven decisions to optimize marketing efforts
Lead cross functions (R&D, supply chain, purchasing, sales, trade marketing) to run the NPD process: sales forecasting, stock management, and sales movements... identify new product opportunities and to ensure the launch&039;s success in Vietnam.
Monitor and analyze the performance of marketing campaigns and adjust strategies as needed; manage and track marketing budget, expenses and ensure ROI on marketing campaigns;
Lead market research initiatives to understand consumer behavior, trends, and competitor activities. Translate insights into actionable marketing strategies and innovation opportunities.
Develop annual brand marketing budgets and ensure cost- effective spending

Team Leadership & Developement (10%)

Manage, mentor, and develop a team of Brand Managers, fostering a high- performance & supportive culture
Work closely with HRBP to recruit and retain young talents to build up next- generation managers for company

Yêu cầu công việc

Proficient track record with in- depth experience in product development from strategy, insight generation, product concept and evaluation.
Experience in the FMCG and being inspired by food industry, experience in a marketing role and at least 5 years in managerial role in marketing.
Bachelor&039;s Degree in Marketing, Business Administration or related major.
Good written and oral communication skills in English
Ability to multi- task, proactive & Strong planning & team building

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-01 17:20:04

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
28/11/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
8 - 10 Năm
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Group Brand Manager (Food) - Mã tin đăng: 5429584. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH CJ FOODS VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Lô III/21 Đường 19/5A KCN Tân Bình, P. Tây Thạnh, Quận Tân Phú, TPHCM

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Group brand manager tại tỉnh/thành