Ecommerce Operation

CÔNG TY TNHH PHÚC GIANG
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 5 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Customer Service (CS – Chat & Customer Feedback)
Continuously improve customer service processes and workflows.
Reply to customer reviews and inquiries using standard scripts while ensuring compliance with content guidelines.
Handle live chat according to assigned shifts and respond within platform SLA.
Resolve customer issues related to orders, provide product information, order guidance, and warranty policy support.
Refunds & Returns Management
Receive and process refund/return requests from customers.
Follow up with customers to increase withdrawal rates of refund requests.
Verify eligibility, prepare evidence (photos, videos, documents), and submit disputes/claims to Shopee/Lazada within deadlines to minimize rejection rates.
Maintain and update daily Refund Tracker, highlight cases nearing deadline.
E- commerce Inventory Management
Ensure accurate stock synchronization across systems to avoid overselling or unlisted stock- outs.
Monitor actual stock levels across online warehouse, central warehouse, and e- commerce platforms.
Coordinate with warehouse and line manager to update stock levels promptly.
Prepare inventory reports, classify fast- moving vs. slow- moving items, and propose stock transfers, replenishments, or clearance.
Provide alerts when inventory falls below safety thresholds.
Operational Tracking & Reporting
Analyze root causes of operational issues and propose corrective actions.
Generate periodic reports on on- time delivery rate, return/refund rate, inventory accuracy, and operational costs.

Yêu cầu công việc

Preferred: prior experience in dispute/refund handling with Shopee/Lazada or inventory management for e- commerce.
Strong communication & problem- solving skills (fast, polite, and policy- compliant chat response).
Minimum 1 year of experience in roles such as online customer service, e- commerce operations, order handling, refund/return processing, or inventory management.
Proficient in working with inventory data and reconciling stock across systems/platforms.
Careful, process- driven, and highly responsible.
Experience in retail, logistics, or customer service is an advantage.
College/University degree in Economics, Business Administration, Logistics, Supply Chain Management, E- commerce, or related fields.
Detail- oriented, deadline- driven, especially with refund cases.
*Southern Vietnamese tone

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-08 22:35:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
28/09/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Ecommerce Operation - Mã tin đăng: 5256026. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH PHÚC GIANG

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: 10 Trịnh Văn Cấn, Phường Cầu Ông Lãnh, Quận 1, TPHCM

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Ecommerce operation tại tỉnh/thành