Ecommerce Manager

CÔNG TY TNHH PHÚC GIANG
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Tân Bình, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 15 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Strategic Planning & Execution

Develop and implement an integrated e- commerce strategy aligned with the company’s business objectives to maximize sales and profitability across all channels (web/app, marketplaces, livestream).
Identify growth opportunities and areas for operational improvement to increase online revenue and enhance customer experience.
Design and execute strategies to acquire, retain, and convert customers from marketplaces to the company’s owned digital channels, optimizing long- term customer value.
Lead the planning and execution of business strategies and guide the team to deliver sales targets and brand objectives.
Analyze market trends, competitors, and customer behaviors to inform product assortment, pricing, and promotional strategies.
Pricing tactics for preventing inconsistencies between offline and online platforms

Sales & Performance Management

Drive operational excellence to ensure smooth and efficient campaign execution.
Plan and execute promotional campaigns, including mega campaigns and daily deals, tailored to each channel.
Recruit, train, and develop a high- performing e- commerce team; foster a performance- driven and collaborative culture.
Monitor daily, weekly, and monthly e- commerce performance, identify sales trends, and implement actions to achieve revenue and profit goals.
Manage budgets, set KPIs, and develop short- , medium- , and long- term sales plans.

Cross- functional Collaboration

Build and maintain strong strategic relationships with key e- commerce platform partners (e.g., Lazada, Shopee, TikTok Shop, Tiki, Amazon, etc.).
Coordinate with other departments (Supply Chain, Ware- house, Product, Customer Service, etc.) to ensure smooth order fulfillment, inventory accuracy, and new product launches.
Work closely with the Marketing team to optimize traffic acquisition, conversion rates, and ROI on marketing spend.

Data Analysis & Reporting

Provide actionable insights and strategic recommendations to senior management to drive growth and efficiency.
Track, analyze, and report on e- commerce sales performance by channel, campaign, and product category.
Monitor key metrics such as conversion rate, AOV, CAC, ROAS, and customer retention.

*Attractive salary + Commission

Yêu cầu công việc

Bachelor’s degree in Business Administration, Marketing, Economics, or related field (Master’s degree is a plus).
Experience in budget planning, forecasting, and P&L management is a strong plus.
Excellent analytical, problem- solving, and decision- making skills.
Solid understanding of digital marketing and performance metrics.
Strong leadership experience with the ability to manage and develop teams.
Ability to work under pressure in a fast- paced, results- oriented environment.
Strong communication and interpersonal skills.
Minimum 2–3 years of hands- on experience in e- commerce or commercial management, ideally in an omnichannel retail environment.
Proven track record in managing multiple online sales channels and achieving growth targets.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-15 16:05:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
21/11/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 15 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Tân Bình, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Ecommerce Manager - Mã tin đăng: 5332404. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH PHÚC GIANG

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: 10 Trịnh Văn Cấn, Phường Cầu Ông Lãnh, Quận 1, TPHCM

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Ecommerce manager tại tỉnh/thành