E-commerce Specialist

WIPRO CONSUMER CARE VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

ROLES:

The E- commerce Specialist provides effective support to E- commerce Manager to ensure job completion and there by contribute to good results.
E- Commerce Specialist is responsible for working as a key member and will be instrumental in leading the day- to- day operations to address the integrated business operations to maximize revenue, profit and cost efficiencies while providing a rich e- commerce shopping experience

JOB DESCRIPTION
Commercial Planning

Find & negotiate new business opportunities with new channels to expand the online business
Identify ways to drive sales generation through business analysis; ensure action is taken to maximize sales potential
Work closely with E- Platforms & E- distributor to prepare and implement seasonal/ monthly campaigns and initiatives.
Recognize shopper triggers/barriers to define fast & appropriate action
Build and develop strong relationship with E- platforms, E- distributor & internal departments
Develop E- commerce Strategy & Sales Plan for each Brand/Channel & build activities calendar for monthly/quarterly.
Drive sales, profitability & brand score through proper merchandising and overall presentation of specific category/Top 4 key platforms: Lazada, Shopee, Tiki, Sendo.
Other tasks as directed
Promotion planning & Stock planning monthly/ quarterly to deliver target & stock reservation

Digital Marketing & E- merchandising:

Propose & manage design layout (Landing Page/Shop in Shop), banner onsite as per guidelines with the Designers/ E- Platforms & Enablers to ensure strong communication & brand image.
Work closely with Brand team for driving traffic to official stores monthly/ running activities directly to Online Channel to enhance brand awareness & online sales.

Analysis & Reporting:

Budget management and conduct expense/benefit analysis, discount rate check (Above the line, Below the line, ROI)
Weekly/Monthly/Quarterly report to E- commerce Manager.
Competition benchmark (promo, pricing…)
Product listing data analysis (sales, conversion rate, page views, rankings, pricing, etc.) to determine why products are trending up or down. Share the observations and the propose strategies to improve the issue.
Sales analysis of each online E- Platform and of each activity
Track performance (sell- in/ sell- out) per E- retailer, Partner and of each Brand to identify solution of development

CRM

Manage customer database and develop customer loyalty programs & increase new customers.
Manage E- distributor for online customer service.

Yêu cầu công việc

Excellent communication skills, verbal & written English
Or strong profile in Enablers, used to work for E- distributors, and had experience when working in FMCG field.
Proactive, Strong analytical & Project management skills
Excellent interpersonal skills
The ability to conduct cost/benefit analysis/ work under high demanding
Software skills: Excel, Power point, Word, MS office, clear understanding of internet
2- 3 years’ experience in E- commerce/Marketing/Media, strong background in E- commerce with experience/ used to work for Lazada, Shopee or Tiki will be an advantage (preferred in relevant industry)
Solid knowledge in shopper marketing, sharp and fast learning agile

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-15 00:10:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
23/11/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin E-commerce Specialist - Mã tin đăng: 5331226. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

WIPRO CONSUMER CARE VIETNAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Commerce specialist tại tỉnh/thành